Mennesker er naturligvis selvcentrerede og plejer at lægge sig først i det meste af tiden. For at undgå at projicere din naturlige egoisme i samtaler, tjek de følgende tips:
"Du lukker dig bedre og lad folk tro, du er en idiot og vil åbne din mund og afslutte al tvivl." ~ Abraham Lincoln
trin
1
Politi selv ikke at bruge ordene "mig" eller "mine" for meget.
2
Reagere på folk uden at tale om dig selv. Hvis nogen spørger dig om du har set den sidste episode af The Voice, svar: "
"Ja, jeg savner aldrig et kapitel - i virkeligheden så min mand og jeg The Voice, Big Brother og Celebrity Dance." "Så du hvordan den skuespillerinde dansede godt i går?" Spørgsmålet blev besvaret, men svaret var fokuseret på dig. .
"Jeg tabte - var det godt?" Svar blot på spørgsmålet, fordi emnet ikke blev startet af dig.
3
Undgå at forlænge, når det er din tur.
4
Hæv et emne, der er interessant for alle.
Du kan finde ud af noget interessant om den person, du snakker med og ændre fagets fokus på den retning.
5
Undgå at blive genstand for samtalen.
Der vil være tidspunkter, hvor du vil afslutte samtalen ved blot at sætte dig selv i rampelyset.
6
Video: SÅDAN BLIVER DU NINJA #2 | Reklame for Legoland
Har god dømmekraft At vente på den anden til at afslutte en tale til at tale er helt anderledes end at lytte.
7
Øv aktiv lytning. Normalt har folk brug for dig til bare at lytte, ikke at rådgive. Aktiv lytning hjælper med at styre en samtale og holder den i den rigtige retning. Aktive lytningsteknikker omfatter:
Giv ikke-verbale svar, såsom at nikke for at bekræfte noget.
Parafrasere højttalerne for at sikre, at du forstod, hvad der blev sagt.
8
Video: Utroskab: Hvordan kan du undgå det - eller tackle det?
Begynd at give kredit og opmærksomhed til, hvem fortjener det.
Forkert: "Vidste du, at min kæreste, Elizabeth, vandt marathon i dag? Jeg er meget glad for at have set løbet - jeg har endda holdt vandflasken for hende!" Jeg har altid fortalt hende, at jeg ville vinde. Næste år skal jeg også køre ... ".
Højre: "Vidste du, at Elizabeth vandt marathonet i dag?" Hun arbejdede hårdt og overvandt flere hindringer for det.
Video: Hvordan lærer man at elske sig selv
9
Styr din animation. Folk har en tendens til at snakke meget om ting, de gør, men de er kun meningsfulde for dem selv.
10
Undgå at bruge en samtale til at massere dit eget ego.
Tænk altid før du taler.
Hvis samtalen ikke handler om dig, skal du ikke tale om dig selv.
Du må ikke manipulere samtalen for at tjene dine egne interesser (medmindre det er meningen).
Folk viser vidende og viden, når de forlader en samtale fuld af sig selv.
11
Lov de andre.
Ikke ros dig selv til enhver tid.
12
Hjælp folk uden at finde det.
Fortæler du alle om enhver god gerning du gør? Så stop og reflektere over dem, der gør det samme og ikke prale af det.
tips
Hemmeligheden om ikke at tale om dig selv er empati. Du skal kende andres reaktion på det, du siger.