Sådan beskrives på fransk

At beskrive dig selv er en vigtig færdighed, både personligt og professionelt. Du kan ønske at møde eller danse nogen, møde en bedre ven eller præsentere dig selv i en professionel sammenhæng. Reglerne for at beskrive dig selv på fransk ligner hvordan du ville gøre det på portugisisk, men der er nogle forskelle, der skal tages i betragtning. Ved hjælp af disse retningslinjer nedenfor har du en mulig grundlæggende udbygningsstruktur for at give en mere personlig beskrivelse af dig selv.

trin

Del 1
Beskrive dig selv fysisk

Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 1
1
Introducer dig selv. Den almindelige form for præsentation på fransk er "je m`appelle" (zhuh mah-pell), som betyder "mit navn". For eksempel kan man sige "je m`appelle Roberto."
  • Det franske ord for fornavnet er "prenom" (prey-nom). Man kan sige "Mon prénom est ..." (mon ey presas-nom), hvilket betyder "mit fornavn er ..."
  • Det franske ord for efternavnet er "nom de famille" (Nohm de fah-mee). I en erhvervsmæssig eller erhvervsmæssig handel, hvis nogen spørger din "nom", skal du sørge for at angive dit efternavn i stedet for fornavnet.
  • Billedbetegnelse Beskriv dig selv i fransk trin 2
    2
    Angiv din alder. På samme måde som portugisisk, på fransk indikerer du også din alder ved hjælp af hjælpeprojektet "avoir", hvilket betyder "at have". Du siger "J`ai ... ans" (zhai ... ahn), som betyder "Jeg har ... år."
    • Se en ordbog for at finde udtalelser af specifikke tal.
    • Du kan også beskrive din aldersgruppe ved at bruge sætningen "je suis" (Zhe swee) efterfulgt af et adjektiv. "Jeune" (zhuhn) betyder ung. "Vieux" (V-euh) viser en ældre mand, mens "vieille" (V-ay) angiver en ældre kvinde. "Je suis jeune" betyder "jeg er ung".
  • Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 3
    3
    Beskriv farven på dit hår. Mange beskrivende ord bruges på engelsk lånes fra fransk. "Brunette" og "blonde" betyder det samme på fransk, men de to ord henviser kun til kvinder. En mand ville være "brun" eller "blond" - i begge tilfælde skal den endelige konsonant være ringe udtalt. "Je suis blonde" betyder "jeg er blond."
    • Du kan også sige "mit hår er ..." efterfulgt af en farve. Udtrykket for dette er "Mes cheveux sont ..." (meh chuh-vuh søn). Se en ordbog for den relevante farve.
    • Samme konstruktion arbejder for at beskrive øjnens farve. Du vil sige "Mes yeux sont ..." (mehz-yuh søn), som betyder "mine øjne er ..." Bemærk at i dette tilfælde udtaler du "s" i slutningen af ​​måneden, fordi det næste ord begynder med en vokal.
  • Video: Hvordan man laver en Biograf reklame !

    Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 4
    4
    Beskriv din generelle fysik. Ordene til at beskrive skønhed er "beau" (bo) for mænd eller "belle" (bell) for kvinder. Brug konstruktionen "Je suis" (Zhe swee) efterfulgt af adjektivet. "Je suis belle" betyder "jeg er smuk", hvis du er kvinde.
    • "Fort" betyder stærkt, mens "faible" betyder svag.
    • "Petit" (petee) til mænd eller "petite" (Peteet) for kvinder betyder lille eller lav.
    • "Grand" (Grahn) for mænd eller "stor" (grahnd) for kvinder betyder stor eller høj.
  • Video: ⭐️ HVORDAN BOR EN YOUTUBER ? ⭐️



    Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 5
    5
    Angiv din sindstilstand. Udtrykket "je suis" (Zhe swee) efterfulgt af et adjektiv kan formidle, om du er glad, trist eller oplever andre følelser. Se en ordbog for at finde præcis det adjektiv du ønsker.
    • Indhold (Cohn-tahn) betyder lykkelig, mens trist (trist) betyder trist. Du vil sige "du suis triste" for at formidle "Jeg er ked af det."
    • Fadigué (gah-tee-homo) betyder træt. Du ville sige "je suis fatigué" for at formidle "Jeg er træt."
  • Del 2
    Beskriv dine aktiviteter

    Billedbetegnelse Beskriv dig selv i fransk Trin 6
    1
    Angiv venligst dit erhverv. Udtrykket "je suis" (swee zhuh) betyder "jeg er". Derefter afslutte sætningen med ordentlig besættelse. Bemærk, at ordendringer kan ændre sig, afhængigt af om du er mand eller kvinde. En ordbog kan hjælpe med at identificere det relevante suffiks.
    • Mandlige erhverv som slutter med "eur" (euhr) ændres ofte til "euse" (euhz) for kvinder. For eksempel ville en massageterapeut være en "massør" eller en "massør".
    • Mandlige erhverv, der ender på "ier" (ee-ay) tilføjer ofte et "e" at blive ekstra "ière" (ee-EPJ) for kvinder. En landmand ville enten være en fermier eller en fermiere.
    • Mandlige erhverv, der slutter i en konsonant, kan tilføje en ekstra "e" for at blive i den feminine. For eksempel er en mandlig studerende er en "étudiant" (ay-tood-eeon), mens en elev er en "étudiante" (ay-tood-eeont). Bemærk at den endelige konsonant kun udtages i kvindelig form.
    • Mange erhverv har kun en form, uanset køn, som "professor", hvilket betyder lærer.
  • Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 7
    2

    Video: DEN BEDSTE MÅDE AT TJENE COINS PÅ! - TRADING TIL 500K #1

    Del dine hobbyer. Ligesom portugisisk, til den sædvanlige konstruktion beskrive en præference for en aktivitet er begyndt med en sætning kombineret som "Jeg gusto" eller "I love" og følg med et infinitiv verbum (ukonjugeret) som "læse" eller "synge". Verbs er generelt et enkelt ord, der slutter i -er, -ir eller -re. En ordbog vil liste verb i deres infinitive form.
    • "Jeg kan lide" er "j`aime" (zhehm). "Jeg elsker det" er "J`adore" (zha-dor). "J`aime lire" (leer zhehm) betyder "Jeg kan godt lide at læse."
    • Ordene "ne" og "pas" på begge sider af verbet nægter sætningen, hvilket angiver misliker. "Jeg kan ikke lide det" er "pas n`aime je" (Zhe NEM PAH). "Je pas n`aime chanter" (Zhe ni pas chan-tay) betyder "Jeg kan ikke lide at synge."
  • 3
    Beskriv de ting, du kan lide. På portugisisk, når du beskriver noget, du kan lide, ville det sige "Jeg kan lide katte." For at udtrykke dette på fransk kan du dog tale: "J`aime les chats" (zhem lay shah).
    • Mon (mohn) eller ma (mah) bruges som besiddende, når du vil angive, at du kan lide noget, der tilhører dig. Mes (meh) angiver en possessiv flertal.
    • Månen bruges, når substantivet er maskulin, angivet i ordbogen med bogstavet m. "J`aime mon chat" betyder "Jeg kan lide min kat". Bemærk, at det ikke betyder noget, om du er mand, men snarere, at kat (chat) er et maskulin navneord.
    • Ma bruges, når substantivet er kvinde, angivet i ordbogen med brevet f. "J`aime ma tante" betyder "jeg kan lide min tante". Igen betyder det, at tante er et feminint navneord, ikke at du er mand eller kvinde.
    • Mes angiver et flertallet possessive substantiv som "min tanter" eller "mine katte". Du vil sige "j`aime mes tantes" eller "J`aime mes chats".
  • Billede titled Beskriv dig selv i fransk Trin 9
    4
    Brug et tillægsord. Udtrykket "je suis" (zhe swee) efterfulgt af et adjektiv kan angive dine generelle interesser. Bemærk, at suffikset skal ændres, afhængigt af om du er mand eller kvinde. Ordbogen lister typisk på hanen først og derefter den kvindelige version. "Je suis sportif" (sporteef) til mænd eller "je suis esportiva" (sporteev) til kvinder betyder "jeg er atletisk".
    • Hvis dette er meget udfordrende, kan det være nemmere at bruge ovenstående anbefalinger til at dele hobbyer ved blot at sige "Jeg kan godt lide sport" eller "J`aime les sports."
    • Denne konstruktion arbejder også for at beskrive personlighedstræk. For eksempel betyder gentil / gentille (zhantee / zhanteel) god. Du ville sige "du suis gentile", hvis du er en mand eller "je suis gentille" til en kvinde.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com