Sådan afslutter du en kedelig samtale

Vi har alle set os desperate for at komme ud af en kedelig samtale, men ikke ønsker at være uhøflige eller skade personens følelser. Hvis du vil komme ud af en kedelig samtale uden at se ud som en idiot, blev denne artikel lavet specielt til dig.

trin

Del 1
Tilføjelse af andre til samtale

Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 1
1
Indfør personen til nogen. Dette er en hurtig og nem vej ud af en kedelig samtale. Det fungerer godt, hvis du er på fest eller event. Bare se dig omkring for at nogen skal bringe til samtalen, og så spørg dem, om de kender hinanden og hurtigt introducerer dem. Ideelt set har jer begge en grund til at lære hinanden at kende, som en fælles interesse eller forretningsmulighed. Du kan blive et stykke tid, mens de to møder og derefter trækker sig ud. Her er nogle ting du kan sige:
  • "Hej, har du nogensinde mødt Chris?" "Han er også i et band. Lille verden er han ikke?"
  • "Har du nogensinde været introduceret til Mark Stearns? Han er virksomhedens chef."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 2
    2
    Få hjælp fra en ven. Selvom dette ikke er den mest modne bevægelse i verden, kan du være desperat nok til at fange øjet til en ven diskret for hjælp. Din ven skal forstå, at det er en social nødsituation og skal komme til din hjælp. Hvis denne type ting ofte sker med dig, så skal du have et signal kombineret med din ven, som at trække dit øre eller noget. Selv om du ikke ønsker at forlade bredden, der ønsker at slippe af samtalen, skal du gøre det klart for din ven, at han eller hun skal komme til din hjælp og få dig ud af samtalen.
    • Din ven kan komme og sige: "Jeg er ked af det, men jeg skal virkelig tale med dig." Så du skal undskylde, mens du forlader.
    • Din ven kan også deltage i samtalen og gøre det mere behageligt, hvis det er umuligt at undslippe.
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 3
    3
    Bed om at blive introduceret til nogen. Dette er en anden kreativ måde at komme ud af en kedelig samtale. Kig rundt i lokalet for en person, du gerne vil blive introduceret til - selvom du ikke er virkelig opsat på at blive introduceret til den pågældende person. Det kan være nogen, der er knyttet til dit job eller en person i din sociale cirkel, som du endnu ikke er blevet introduceret til. Spørg den person, du taler for at introducere dem, og du kan have en meget mere interessant samtale. Her er nogle ting du kan sige:
    • "Hej, er det John, Marys kæreste? Jeg har hørt om ham i flere måneder, og jeg har ikke mødt ham endnu. Vil du have noget imod at introducere os?"
    • "Det er hr. Steele, produktionsdirektør, er det ikke? Jeg modtager e-mails fra ham hele ugen, men jeg har ikke kendskab til ham personligt. Kan du venligst introducere os?"
  • Video: DragonBall Z Abridged MOVIE: BROLY - TeamFourStar #TFSBroly

    Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 4
    4
    Gå ud, når andre mennesker kommer ind i samtalen. Selvom det kan tage et stykke tid for dette at ske, hvis du er for genert eller flov over at undskylde, så er det en god strategi. Vent, indtil en eller flere mennesker deltager i samtalen for at bringe den tilbage til en naturlig rytme. Når det sker, skal du sige farvel til alle og undskylde dig selv. På den måde vil den eneste person, du talte til, ikke tage dig personligt, og du tror det var bare tid for dig at gå.
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 5
    5
    Bed personen om at ledsage dig om noget. Dette er et mere klassisk træk, der svarer til undskyldning, men det er lidt bedre. Fortæl personen, at du skal gøre noget, og invitere dem til at deltage i dig. Hvis han ikke ønsker at slutte sig til dig, så lykønsker du - du slap af en kedelig samtale. Hvis han tilmelder dig, ser du dette som en mulighed for at møde eller møde andre mennesker undervejs og komme ud af din første samtale. Her er nogle ting du kan sige:
    • "Jeg sulter - jeg har brug for lidt ost og kiks så hurtigt som muligt. Vil du komme med mig?"
    • "Mit glas er næsten tomt. Ville du være i stand til at gå til baren med mig?"
    • "Se, der er Jack Jones, den berømte forfatter. Jeg har lyst til at introducere mig hele natten, og han er endelig fri. Jeg vil gerne gå til ham med mig?"
  • Del 2
    At skabe en undskyldning for at forlade

    Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 6
    1
    Sig, du skal snakke med nogen. Dette er endnu et klassisk træk, der aldrig holder op med at fungere. Hvis du virkelig ønsker at holde dig væk fra den kedelige samtale, så kan du sige, at du skal gå eller mødes med nogen. Hvordan dette kan ende med at lyde som tilsidesættelse for personen, gør det virke vigtigt, så personen mener, at det er noget seriøst. Du kan sige:
    • "Jeg skal stille et spørgsmål om Mr. Petersons årsrapport. Undskyld mig."
    • "Jeg skal snakke med Marnie om en aktivitet i sommer. Jeg skal tale med dig senere."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 7
    2
    Spørg tilladelse til at bruge badeværelset. Dette er nok den nemmeste måde at komme ud af en kedelig samtale. Det kan være lidt underligt at sige, "Jeg skal gå på toilettet" eller "Jeg skal tisse", så du kan bare sige "Hvis du undskyld mig" og pege i retning af badeværelset eller bare gøre det klart, at dette er hvad du vil gøre. Ingen kan tvivle på, at du skal lindre din blære, og det er den mest solide undskyldning du kan give.
    • Du kan skabe endnu en mere grundig grund til at bruge badeværelset, såsom at skulle tage allergi medicin, have noget i øjet eller behovet for at gøre noget andet, der kun kan gøres privat.
    • Bare sørg for at du rent faktisk går ind på badeværelset, hvis du siger, at det er hvad du skal gøre. Hvis du ikke gør det, kan du virkelig skade personens følelser.
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 8
    3
    Sig, du får mere mad eller drikkevarer. Dette er altid en anden solid mulighed for at komme ud af en kedelig samtale. Hvis du taler til nogen og føler, at samtalen hurtigt bliver kedelig, hygge dig op, drik hele din drink og sig at du skal fylde dit glas eller få lidt mad. Disse er altid legitime grunde til at efterlade en samtale på en fest. Det ville være bedst, hvis du mødte en ven eller bekendtskab på stedet. Her er nogle ting du kan sige:
    • "Jeg er så tørstig i dag. Undskyld mig, jeg skal få mere vand"
    • "Jeg kan ikke stoppe med at spise disse julekager! De er så vanedannende. Jeg vil tale med dig senere."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 9


    4
    Forklar at du hjælper en ven. Dette er en fremmed undskyldning, men du kan vælge det. Vær smart og handle omhyggeligt. Se på din ven og derefter tilbage til din samtalepartner og sig noget om:
    • "Åh nej, Hannah giver mig et tegn på, at hun har brug for hjælp så hurtigt som muligt. Det var dejligt at tale med dig, men hun har brug for mig der."
    • "Mand, jeg lovede Eliza, jeg ville ikke lade hende blive fanget i en samtale med sin ex-kæreste på festen. Jeg må gå der, før hun bliver sur på mig."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 10
    5
    Sig, du skal foretage et telefonopkald. Selv om dette ikke er den bedste undskyldning for at afslutte en samtale, kan det helt sikkert være nyttigt. Hvis du er en god skuespiller eller skuespillerinde og er i stand til at komme med en god historie, vil din samtalepartner ikke være mistænksom over for noget. Der er mange gode grunde til at ringe. Her er nogle gode måder for dig at undskylde:
    • "Jeg er ked af det, men jeg har været i telefon med denne ejendomsmægler hele dagen. Jeg skal ringe til ham nu for at tale om et træk, vi arbejder på."
    • "Ligner min mor ringede til mig. Jeg er nødt til at komme tilbage, så hun kan fortælle mig, hvad jeg skal bringe til middag."
    • "Det lader til, at jeg savnede et opkald fra en mand, der interviewede mig til et job i dag. Jeg skal straks komme tilbage."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 11
    6
    Sig, du skal komme tilbage til arbejde. Dette er en anden gammel undskyldning for at komme ud af en kedelig samtale. Selvfølgelig, hvis du er på en fødselsdagsfest, fungerer det ikke, men det virker i næsten alle andre situationer, som når du går på spadseretur eller på en frokostpause i en skole eller på arbejde. Her er nogle gode måder at afslutte samtalen af:
    • "Jeg er ked af det, men jeg er nødt til at komme tilbage til arbejde. Jeg skal svare på ca. 30 e-mails, før jeg kan gå hjem."
    • "Jeg ville elske at fortsætte med at tale, men jeg har en enorm test, der kommer op, og jeg har ikke studeret noget endnu."
    • "Jeg vil virkelig høre mere om din kærlighed til at samle frimærker, men jeg lovede virkelig min far, at jeg ville hjælpe hjemme i aften."
  • Del 3
    Kort sagt

    Billede titel Få ud af en kedelig samtale Trin 12

    Video: Los cambios en tu vida - Suzanne Powell - Tarragona 23-11-2013

    1

    Video: Free to Play: The Movie (US)

    Giv spor til dit kropssprog. Da samtalen er ved at komme til en ende, kan du bruge din krop til at gøre noget af det beskidte arbejde for dig. Hvis du går langsomt væk, begynder du at afstandere dig fra den person, du snakker med, og forsøge at vende din krop lidt ud fra den retning, personen er i. Du bør gøre dette uden at være uhøflig, bare for at sende beskeden, at det er næsten tid for dig at gå. Du kan gøre dette, før du giver din undskyldning for at forlade eller annoncere din afrejse.
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 13
    2
    Tag grunden til, hvorfor samtalen begyndte. Hvis du begyndte at tale med personen af ​​en bestemt grund, skal du henvise til hende for at afslutte samtalen. Dette vil få personen til at føle sig som om du virkelig var interesseret i samtalen, ikke at du var helt ked af det. Dette vil også give samtalen en følelse af lukning. Her er nogle måder at afslutte:
    • "Jeg er glad for at du havde tid til at fortælle mig om din tur til Tahoe. Næste gang du kommer op her, ring til mig!"
    • "Det ser ud til, at du allerede har fundet ud af alt om Peterson-rapporten. Jeg glæder mig til at kunne læse den."
    • "Jeg er glad for, at du begynder at lide at bo i Oakland. Det er altid godt at se et nyt venligt ansigt i mit yndlingsområde."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 14
    3
    Luk samtalen fysisk. Når samtalen er meget lang, skal du give personen et håndtryk, en håndskak eller et venligt klapp på skulderen afhængigt af situationen. Dette hjælper med at sende den besked, du er ved at forlade. Hvis du kan lide personen og gerne vil se hende igen, kan du bytte numre eller visitkort. Giv personen fordelene ved tvivlen - måske vil han (eller hun) ikke være så irriterende næste gang.
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 15
    4
    Sig farvel høfligt. Selv om personen var uudholdeligt kedelig, er der ingen grund til at være uhøflig, hvis personen bare forsøgte at være god. Ros dem, fortæl dem, det var rart at tale med ham eller hende, eller sig du er glad for at du mødte hende. At være rart for personen vil ikke skade dig. Den eneste grund til, at du ikke bør uddannes, er, hvis personen slet ikke giver dig det - i så fald bør du forklare høfligt, at du ikke har meget tid, og at du ville snakke med andre mennesker. Her er nogle måder at høfligt sige farvel her:
    • "Jeg er så glad for, at jeg endelig mødte dig. Det er dejligt at vide, at Sam har så mange fantastiske venner."
    • "Det var dejligt at tale med dig - det er så svært at finde en Knicks fan ven her i San Francisco!"
    • "Det var dejligt at tale med dig. Jeg ved, jeg ses snart igen."
  • Billedbetegnelse Få ud af en kedelig samtale Trin 16
    5
    Gør hvad du sagde du skulle gøre. Dette er en af ​​de vigtigste dele om at afslutte en samtale. Det kan synes indlysende, men mange mennesker er så lette at forlade en samtale med en kedelig person, som de simpelthen glemmer at følge med den undskyldning, de opfandt. Hvis du sagde du skulle bruge badeværelset, skal du bruge badeværelset. Hvis du sagde du skulle tale med Craig, skal du tale med ham. Hvis du sagde du var desperat sulten, skal du spise mindst et par gulerodspinde. Du vil ikke have, at den person, du talte, føler sig dårlig, når du gør det klart, at du lyver skamløst bare for at holde dig væk fra ham eller hende.
    • Efter at have gjort det, du sagde du skulle gøre, er du endelig fri! Nyd resten af ​​din dag eller din nat uden trussel om en anden kedelig samtale.
  • tips

    • Husk at hvis du er i en kedelig gruppe samtale, er der ikke noget problem med at bare afslutte. Det er generelt mere acceptabelt, at du skifter grupper under en social sammenkomst.
    • Smil høfligt og bølge på en venlig måde.
    • Foregive, at nogen ringer til dig fra den anden side af rummet, eller at din mobiltelefon vibrerer. Undskyld mig og gå.
    • Hvis du virkelig ikke kan lide denne person og ikke vil tale med hende, så fortæl hende ærligt, at du ikke er interesseret i at tale med hende.

    advarsler

    • Pas på, når du fortæller nogen, at du ikke længere er interesseret i samtale. De kan tale med dig, fordi de er ensomme eller har ringe samtaleoplevelse.
    • Stop med at tale med personen og ignorere det. Dette er noget meget uhøfligt, og det kan få dig til at få en ny fjende.

    Kilder og citater


    Vis mere ... (1)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com