Sådan får du dine forældre til at stoppe med at behandle dig som barn

Vi hader alle at blive behandlet som om vi ikke vidste hvad der er bedst for os. Ofte behandler vores forældre os som yngre, end vi virkelig er, og vi kan ikke få ting som vi vil. Lær, hvordan du løser denne situation.

trin

Billedbetegnelse Lad dine forældre stoppe med at behandle dig som et barn Trin 1
1
Kæmp aldrig med dine forældre. De kan sige noget, som du er uenig i eller ikke kan lide, men ikke komme ind i en kamp. Tal rolig.
  • Billedbetegnelse Lad dine forældre stoppe med at behandle dig som et barn Trin 2
    2

    Video: Interview om mobning i skolen med Red Barnets Generalsekretær, Jonas Keiding Lindholm | Call me

    Ulyd dem aldrig direkte. Du kan miste dine dyrebare privilegier bare ved at spise din fars sidste chokoladebar eller gå til en fest, de ikke tillod. Hvis du føler, at dine forældre bliver ekstreme, spørg hvorfor. De kan have god grund.
  • Billedbetegnelse Lad dine forældre stoppe med at behandle dig som et barn Trin 3
    3


    Hold kontrol. Hvis du har brug for noget fra dine forældre eller ønsker at snakke om deres holdning, skal du være i kontrol. Skriger aldrig eller føl dig følelsesladet.
  • Billedbetegnelse Lad dine forældre stoppe med at behandle dig som et barn Trin 4
    4
    Vis at du er ansvarlig. Gør dine lektier uden at blive opkrævet, hold dit værelse ryddeligt og gør ting dine forældre ikke forventer at du skal gøre. Det vil få dem til at tro, at du ikke er uansvarlig.
  • Billedbetegnelse Lad dine forældre stoppe med at behandle dig som et barn Trin 5

    Video: Udredning af et barn med ADHD

    5
    Stop med at bede om tilladelse til ting. Nu da de ved, at du er ansvarlig, vil de tillade dig at gøre ting uden at spørge. I stedet for at sige "Kan jeg gå til Johns hus i dag?", Sig "Jeg skal til Johns hus, jeg kommer tilbage kl. 11:00". De er meget tilbøjelige til at blive enige, så længe du har fulgt ovenstående trin omhyggeligt.
  • tips

    • Hvis de bliver indirekte, at de vil have noget (som at sige "Jeg vil gerne have nogen at sidde med mig ved middagsbordet"), gør det. Dette vil få dem til at tro, at du bryr dig mere.
    • Hvis de nægter noget, skal man forsøge at påpege de gode punkter i sagen.
    • Husk: De elsker dig og vil have det bedste for dig. Vær ikke nervøs, hvis du ikke får hvad du vil have. Du vil forstå dette, når du har børn, eller når du udvikler sund fornuft.
    • Vær en moden voksen. Vi hader alle at være modne, men forældre kan lide det, når du ikke optræder som et lille barn, der gør deres liv mere kedeligt.

    Video: WebHELP: forsikring mod digital mobning og overgreb – mobning på sociale medier og nettet | Call me

    advarsler

    Video: Growing up Without Cable

    • Gør ikke noget ekstremt. Du betaler for dine holdninger og ord.
    • Må ikke klage. Gør dine forældre whine, når de ikke kan få det, de vil have?
    • Argumenter ikke med dem.
    • Lad ikke situationen blive fysisk. Du vil fortryde at ramme din far.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com