Sådan skriver du en sang til en pige

Du er forelsket i en pige, men du kender ikke den bedste måde at udtrykke dine følelser på? At skrive en sang er en sød, romantisk måde at gøre det på.

trin

Del 1
Arrangere ideer til sangen

Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 1
1
Lav en liste over ord, der har at gøre med den pige, til hvem du skriver sangen. De kan være enkle ting som "smukke", "specielle" og "unikke" eller mere specifikke, såsom "sort hår", "smart", "modig".
  • Denne liste hjælper dig med brainstorm for at finde sangtekster, så vær ikke for fokuseret på at sætte dem alle ind i det. Tanken er at begynde at opbygge ordforråd og sprog, du vil bruge.
  • Da du sandsynligvis vil skrive sangen for at behage dit ønske eller ros, fokuserer du på positive ord og sætninger, som du ved, at pigen gerne vil høre i en sang om hende.
  • Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 2
    2
    Omsæt disse ord til sætninger eller udsagn og tal eller syng dem højt. Dette vil hjælpe dig med at bestemme, hvilke dele der har en implicit lovlig rytme og flytte deres sprog lettere.
    • Sæt sætninger, der lyder godt i en liste kaldet "Muligheder", da de har lyrisk potentiale.
  • Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 3
    3

    Video: BaseBoys - Tornado | BaseBoys sæson 2 | Ultra

    Prøv at arbejde med listen over "Muligheder" for at danne længere vers og forbinde dem. Overvej om der er andre sætninger eller ord, der rim eller næsten rim.
    • Se om du kan oprette et vers eller en sætning, der synes at svare på en ide eller et spørgsmål, der er til stede på din liste.
  • Billede med titlen Skriv en sang til en pige Trin 4
    4
    Opret en arbejdstitel for sangen. Vælg et emne eller en generel sætning og bekymre dig ikke om at være for kreativ eller beskrivende. Titlen vil sandsynligvis ændre sig, når du komponerer sangen, men at have en hjælper dig med at fokusere på hovedideen eller temaet.
  • Del 2
    Komponere sangen

    Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 5
    1
    Brug den grundlæggende struktur af sangene. Den mest almindelige samtid er: vers / nephron / vers / kor / bro / kor. De fleste lyttere lide dette, fordi det bliver klæbrigt på grund af gentagelse, men varieret nok til at forblive attraktivt og interessant.
    • Et vers i sangen har samme melodi, men forskellige tekster. Han maler et scenario, en situation, en følelse og / eller emnet i sangen.
    • Korret vises normalt tre eller fire gange i sangen, alt efter hvor lang tid det er, og teksten og melodien forbliver ens hver gang. Teksten skal opsummere sangens essens eller den generelle besked. Titlen kan også vises her.
    • Broen har en melodi, tekster og progression af forskellige akkorder af verset eller koret. Det fremmer en pause i gentagelse mellem dem. Brevet giver ofte en opfattelse eller et øjeblik med lindring. Broen kan også tilføje eller uddybe en ide eller et vers eller refleks.
  • Video: GoldGirls - Skybrud | BaseBoys sæson 2 | Ultra

    Billede med titlen Skriv en sang til en pige Trin 6

    Video: PRØVER AT LEVE SOM EN PIGE FOR EN DAG!

    2
    Fokus på at besvare det vigtigste spørgsmål eller erklære hovedideen i koret. Ofte er spørgsmålet: "Hvordan føles det?" eller "Hvordan føler jeg mig?".
    • Glem ikke at også prøve at sætte titlen på sangen i koret.
    • For eksempel fokuserer han i Bruno Mars populære sang "Treasure" på hvor speciel og "dyrebar" pigen er til ham. I koret, synger han: "Treasure, det er det, du er / honning du er min gyldne stjerne / Du ved, du kan gøre mit ønske gået i opfyldelse / Hvis du lader mig skat dig / Hvis du lader mig skat dig" (Treasury, Dette er hvad du er / Baby, du er den gyldne stjerne / Du ved, du kan få mit ønske til at gå i opfyldelse / Hvis du vil sætte pris på dig / Hvis du vil sætte pris på dig.
    • I koret forstærker Bruno hovedtanken med andre adjektiver, der henviser til "skat" som "gylden stjerne", men stadig holder sætningerne korte og koncise, ud over at inkludere titlen på sangen.
  • Billede med titlen Skriv en sang til en pige Trin 7


    3
    Lav mindst en direkte erklæring, der beskriver, hvad sangen er i koret. Hvis du fokuserer på en piges fysiske skønhed, skal du tale om det. Hvis fokus er dine oplevelser eller dine ønsker for det, skal du sørge for at opsummere denne følelse i koret.
    • Hvis vi bruger Bruno Mars `Treasure "som et eksempel igen, kan vi bemærke, at han laver flere direkte udtalelser i koret, som" det er hvad du er "," du ved, du kan få mit ønske kommet Du ved, du kan få mit ønske til at gå i opfyldelse, og hvis du lader mig skatte dig. I disse sætninger taler han direkte til sit ønske og fortæller, hvordan han føler.
  • Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 8
    4
    Hold versene enkle og konversationelle. Strukturere dem ved hjælp af ideerne i sangens tekst. Prøv at svare på det spørgsmål du har valgt, eller ideen du fokuserer åbent og ærligt på, og undgå formelle og komplicerede sprog.
    • For eksempel er i Treasure det første vers: "Giv mig alle, giv mig alle, giv mig al din opmærksomhed, baby / jeg skal fortælle dig lidt om dig selv / Du er vidunderlig, fejlfri åh du er (Giv mig alle, giv mig alt, giv mig al din opmærksomhed, baby / jeg skal fortælle dig lidt om dig / Du er vidunderlig, perfekt, åh, Hun er en sexet pige. Men hun går rundt som om hun vil være en anden.
    • I dette vers begynder Bruno at tale med pigen og beder hende om at give ham al sin opmærksomhed, fordi hun har noget at sige. Han fortæller hende, at hun er "vidunderlig", "perfekt" og "sexet", men indser, at hun ikke er klar over, hvor værdifuld hun er ("hun vil være en anden"). Derfor omfatter dette vers ideen om at værdsætte pigen, at se hendes værdi og at værdsætte den. Det er en god introduktion til hovedidéen om musik og giver lytteren mulighed for at vide, hvad der kommer.
  • Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 9
    5
    Syng dine tekster højt for at finde melodien. For at skabe en god en, skal du være tilpasset, have god artikulation og tempo. Når han taler, demonstrerer han generelt disse elementer. Men i en sang er de overdrevne og gentager sig mere. Sangteksterne vil derfor hjælpe dig med at finde en matchende melodi.
    • Brug det melodiske element af tale for at give dine sange en større følelsesmæssig indflydelse. Ændring af stemmenes tone, så den stiger i slutningen af ​​et spørgsmål, eller som falder ned, når du er sarkastisk, føjer følelser.
    • I de fleste sange lyder koret mere presserende end verserne og bruger højere toner - så prøv at hæve din stemme, når du når den.
    • I "Treasure" tilføjer Bruno Mars en "Oh whoa-oh-oh" før broen for at give en følelse af uopsættelighed og melodi.
    • Vær ikke bange for at sætte "ohs" og "ahs" i koret eller broen for at tilføje følelsesmæssige konsekvenser.
  • Billede med titlen Skriv en sang til en pige Trin 10
    6
    Brug et instrument til at hjælpe dig med at sætte alle stykker sammen. Plukker en guitar eller spiller et klaver eller tastatur under sang vil hjælpe dig med at skabe akkorder og progression.
    • Brug af et instrument til at komponere sangen vil også hjælpe dig med at finde den rette tone til melodierne.
    • Hvis du ikke rører noget, skal du spørge en ven, der rører dig for at hjælpe ham, mens du komponerer.
    • Hvis du vil lære at spille akkorder på guitar eller klaver, er der mange metoder til at lære online tilgængelig.
  • Del 3
    Øvelse og præsentation af sangen

    Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 11
    1
    Spil sangen fra start til slut flere gange, helst med et instrument. Dette sikrer, at du er komfortabel med at leve, og at du kan udtrykke alle dine følelser og følelser i din ydeevne.
  • Billede titel Skriv en sang til en pige Trin 12
    2
    Vis hvad du gjorde med den anden person for at se, hvad hun mener. Afhængigt af hvor personlig sangen er, er det bedst at spørge en persons mening udenfor.
    • Prøv at vise det til nogen tæt på den pige, du er interesseret i eller kende hende godt nok til at fortælle om hun vil kunne lide det eller ej.
  • Billede med titlen Skriv en sang til en pige Trin 13
    3
    Forbered miljøet og introducér dig selv. Måske vil du gøre noget meget eksplicit ved at spille sangen på et offentligt sted, eller foretrækker at gøre en mere intim præsentation på en romantisk placering. Uanset hvad du beslutter, skal du sørge for at spille med tillid, ærlighed og fuld af følelse.
  • Kilder og citater

    Se mere ... (8)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com