Hvordan man skriver et dum i fri vers

Din poesisk opgave er til i morgen. Du har ingen idé om, hvad du skal skrive. Denne enkle metode hjælper dig med at gøre dette og tage 10 noter! Tænk på dit yndlingsfag, skriv med dit hjerte og tilføj nogle finjusteringer for at skrive et digt med gratis vers, som du vil være stolt af.

trin

Billede med titlen Skriv et gratis versdigt skridt Trin 1
1
Tænk på et dejligt naturligt tema, for eksempel et vandfald.
  • Video: (MoR) Mads tror at han også har parkour syge

    Billede med titlen Skriv et gratis versdigt skridt Trin 2
    2
    Tænk på søgeord, der er ideel til at beskrive dette billede.


  • 3
    Begynd at opbygge dit digt. En meget god ting i gratis vers digte er, at du ikke behøver at bekymre sig om rimer (som i normale digte), metrics (som i haiku) eller begyndelser (som i akrostiske) - men samtidig er det vigtigt, at din digt har en naturlig strøm. Eksempel på begyndelsen af ​​et digt: De evige vandfald."Lyden af ​​rystende vand glæder mig, så flot en stemme - den rige og mousserende blå fylder mig med frygt ... og med sin store skønhed vil jeg altid huske."
    • Brug synonymer, hvis du gentager et ord, da gentagelse ikke er så effektiv som fremkaldelse af varierede billeder.
  • Billede med titlen Skriv et gratis versdigt Trin 4

    Video: My Horibal Speling

    Video: Fri-Tiden - Back To The Rhyme Again

    4
    Husk at et digt i fri vers er konstrueret vertikalt i linjer - ikke i afsnit - så lav en ny linje efter en sætning, eller to eller tre eller flere.
  • tips

    • En måde at imponere på din lærer i din poesi opgave er at bruge en masse personificering, alliteration, analogier og metaforer! Men overdriv ikke det - det vil forvirre læseren.
    • Friske verss fridfulde digte er skrevet naturligt, så skriv bare noget, der kommer til at tænke på, men livet kan stadig være et emne som "Frugtskålen". Meget sjældent bliver opmærksomheden i akten. Det betyder, at hvis du skriver "Lyn blinker vredt og uden advarsel", er dette i naturen og bruger efterligning, hvilket er den perfekte måde at skrive et digt på i fri vers- Men denne sætning indikerer en masse handling. I stedet skal du skrive "Jeg ser det hvide lys fra lynnedslaget fra hvor jeg bor." Dette skaber en meget roligere og mere rolig tone.

    Nødvendige materialer

    • Pen / blyant
    • Papir - specielt foret
    • Computer og printer (valgfri)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com