Sådan skriver du en lovende tale, der præsenterer nogen, der er død

At tilbyde en lovende tale, der priste en, der er gået bort, er en prisværdig handling og et meget vigtigt bidrag til en mindeservice. En sådan ting vil blive husket af venner og familie i lang tid, så vær æret over for din deltagelse i denne vanskelige begivenhed. Men vær ikke skræmt af ideen om at gøre det - at skrive en bevægende tale er ikke en vanskelig ting at gøre.

trin

Skrive en lovende tale, der præsenterer nogen, der er død

Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 1
1
Vær sikker og bliv positiv. Husk at du kan skrive og levere en god tale. Vær ikke bekymret for at være perfekt, det vigtige er at gøre det bedste, du kan give den korte tid og skrøbelighed i dit velvære. Sæt bort irriterende spørgsmål som "Hvad skal man sige?" "Vil folk lide det?" "Hvor lang tid tager det?" "Hvor skal jeg starte?"
  • Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 2
    2
    Find inspiration i ting, der genopliver gamle minder, historier eller følelser om din elskede. Du kan gennemse gamle fotoalbum, se gamle hjemmevideoer eller se på scrapbøger. Spørg dine venner og familie om historier og minder.
  • Video: The Last Reformation: The Life (2018) - FULL MOVIE

    Billede med titlen Skriv en Eulogy Tale Trin 3

    Video: Фильм "Последняя Реформация" – Жизнь (2018) (рус.)

    3
    Bestem din tone. Det kan være trist, seriøst, tankevækkende eller humoristisk. Du er i den bedste position til at bedømme, hvad der passer til anledningen.
  • Billede titled Skriv en Eulogy Tale Trin 4
    4
    Lav en oversigt for talen. En oversigt vil hjælpe dig med at organisere dine tanker, fokusere og organisere de vigtigste ideer og temaer, hvilket letter skrivearbejdet. Efter at have noteret de vigtigste ideer kan hver enkelt opdeles i mindre dele, så de små detaljer ikke glemmes. Jo mere detaljerede du indbefatter på dette tidspunkt, jo lettere bliver det at skrive udkastet.
    • Du kan skitsere ved hjælp af en metode, som du føler dig mest trygge med. Der er traditionelle lodrette linjer ved hjælp af romerske bogstaver og tal. Eller du kan skitsere ved fri association, som tilskynder kreativ tænkning, fordi du er fri til at springe fra den ene idé til den næste, uanset hvor ubeslægtede tanker kan synes. Skriv personens navn oven på papiret. Som tanker kommer i tankerne, skriver tanker ned et ord eller en sætning, der hurtigt opsummerer den tankegang. For eksempel "velgørende bidrag."
  • Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 5
    5
    Udvid de tanker, du allerede har skrevet. Bliv ved med at skrive ned alt, hvad der kommer til at tænke på. Når du har nedskrevet mange ideer, skal du gå tilbage til din skitse og oplyse de vigtigste punkter i den rækkefølge, de skal behandles.
  • Billede med titlen Skriv en Eulogy Tale Trin 6


    6
    Skriv en skitse og husk, at dit første projekt ikke vil være perfekt. Du oplever vanskelige følelser. Hvis du har problemer med at skrive, skal du ikke panik eller give op. Tag et øjeblik at komponere dig selv. Gennemgå din skitse. Det er også vigtigt at huske, at redigering er en stor del af skriveprocessen, og du vil forbedre dit design, mens du arbejder på det. Start langsomt, uden at vide præcis, hvad du skal sige. Hold fokus på din disposition og lad dine ideer strømme ind i papiret. Prøv at skrive et brev til din elskede for at få flere ideer (faktisk kan du bruge bogstavformatet til hele talen). Gør det så hurtigt som muligt. Du får tid til at gå tilbage og tjekke for grammatiske fejl eller for at ændre ord.
  • Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 7
    7
    Starter talen. At finde de perfekte ord til at fange opmærksomheden hos alle tilstedeværende kan være den vanskeligste del af skriveprocessen. Hvis du ikke kan tænke på den rigtige måde at begynde på, ignorere dette og fortsæt med at skrive. Du kan altid gå tilbage til det. Mener du noget humoristisk? Berøring? Tankevækkende? Enhver af disse muligheder er acceptabel. Du vil dog tiltrække publikum, og uanset hvad det er, skal det være magtfulde. Her er nogle forskellige måder at starte din tale på:
    • Citater kan være en humoristisk, inspirerende, åndelig eller religiøs måde at starte din tale på. Citatet kan være fra nogen berømt, fra din elskede, fra en ven, fra Bibelen eller fra en anden bog. Husk at sådanne citater kan bruges hvor som helst i talen.
      • "Johann W. von Goethe sagde engang:» En ubrugelig liv er en tidlig død Heldigvis for Jennifer, ville det aldrig gælde hans ekstraordinære eksistens.".
      • "Jeg husker, da Bill plejede at sige," Gud har sikkert en sans for humor, for ellers ville jeg ikke have giftet sig med sin mor. " Jeg plejede at grine hver gang han scoffed på sit vidunderlige ægteskab. Bill og Molly var bestemt sjælkammerater. "
    • Spørg. Start talen med et spørgsmål og giv svaret.
      • "Min far spurgte mig engang, `Michael, hvad tror du, du ønsker på din dødsleje?` . Jeg kiggede på ham blankt sagde han, `jeg kan fortælle dig, hvad jeg ikke ville sige Gud, jeg ville ønske jeg havde arbejdet hårdere eller tjente flere penge vil jeg sige, at jeg ville ønske, jeg havde haft mere tid til at tilbringe med min .. familie. ` Det var det der gjorde ham til en vidunderlig far. Hans komplette og ubetingede kærlighed til sin familie. "
    • Et digt. Et digt er en fantastisk måde at starte talen på. Det kan være en skrevet af dig eller din elskede favorit.
      • Hvis du vil være sikker på at holde den intakt, bør du ikke give den til nogen, ikke engang et dyr. i deres hobbyer og lidt luksus, undgå enhver indblanding, holde sikkerheden i kisten af ​​din egoisme Men i den kiste -. forsikring, ubevægelig, airless - det vil ændre han vil ikke gå -. vil gøre det uforgængelige, uigennemtrængelig, uopsigelige. alternativet til tragedien, eller i det mindste risiko for en tragedie er fordømmelsen. det eneste sted ud over himlen, hvor du kan være helt sikker fra alle risici og forstyrrelser af kærlighed er helvede. "--cs Lewis
    • Fortsæt talen: Talens krop bør følge åbningen af ​​dit udkast eller skitse så meget som muligt. Når du er færdig med at skrive om et emne, skal du springe til næste emne i oversigten. Jo mere detaljeret din skitse, desto hurtigere vil du skrive. Når du udtømmer tankerne inden for et emne, skal du blot flytte til det næste emne og udfylde de andre.
  • Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 8
    8
    Husk at medtage dine lyttere i fortællingen. Få dem til at føle sig involveret. Fortæl historier, der får dig til at grine eller græde. Du vil have dem til at huske den person, de kendte eller elskede.
    • Afslutte komplimentet: Du vil ende med nogle sætninger, der binder det, du sagde tidligere. Du vil have dine lyttere at have følelsen af ​​at alt er låst og bundet op pænt. Du kan omlægge et vigtigt punkt eller tema, der findes i din tale, eller du kan opsummere, hvordan din elskede rørte ved dit liv. Brug af et citat eller et digt er en fantastisk måde at gøre dette på.
  • Billede med titlen Skriv en Eulogy Tale Trin 9
    9
    Rediger din tale. Chancerne for at det første udkast er perfekt er slank. Ret eventuelle fejl, du måtte have lavet eller ændre ideer og temaer. Nogle andre tips:
    • Skriv i samtale. Skriv som om det var et brev til en gammel ven. Du vil ikke have det til at høres dagligdags og kedeligt. Du skal ikke bekymre dig om uddrag af sætninger.
    • Skift navnet på den afdøde. Afstå fra at bruge kun ham, hende, mor, far, Kevin eller Sarah. I stedet skal du bruge dem igen. Fortæl ham det var det, med Kevin det var, og så videre. Dette styrker virkelig den måde en tale lyder på og fanger lytternes opmærksomhed.
    • Vær kortfattet. Sig hvad du vil sige, men husk at holde publikums opmærksomhed er vigtig. En stor varighed er 3 til 5 minutter - afhængigt af hvor hurtigt du taler, er det noget som 1-3 sider med simpel afstand.
  • Billede med titlen Skriv en fortællingstale Trin 10
    10
    Øv din tale. Jo mere du praktiserer, jo mere selvtillid vil du blive, og jo mere effektive vil din ros være. Øv dig, når du kan. Gør det foran spejlet og foran folk, denne sidste tilstand vil også hjælpe enhver angst, du måtte have, når du taler offentligt. Din tillid vil tillade dig at tale naturligt og mere afslappet. Du vil begynde at dekorere din tale, som igen vil give dig den tillid, du har brug for at have god øjenkontakt med dit publikum.
  • Billede med titlen Skriv en Eulogy Tale Trin 11
    11
    Lav talen. Dette kan være det vanskeligste aspekt af hele processen. Husk dog, at alle deltagere vil støtte dig 1.000 procent. Ingen vil blive skuffet, hvis din tale ikke har dybden af ​​prædiken på bjerget, og de vil heller ikke dømme dit stadiums tilstedeværelse eller kritisere dine retoriske evner. Alle til stede vil være meget følelsesmæssige. Dette inkluderer dig, det er okay at tage en pause under din tale. Prøv at være rolig og gøre alt i tide.
  • tips

    • Hvis du ikke har det godt med at skrive, er en anden nyttig måde at udfylde en grov oversigt over din tale på at tale for en båndoptager eller et videokamera. For nogle giver denne metode tanker hurtigere og med mindre reserver.
    • Tag lommetørklæder og et glas vand, når du laver din tale. De vil hjælpe dig uhyre. Hold dig væk fra ting, der kan gøre dig nervøs, som koffein eller andre stimulanser.
    • Ingen i denne verden er perfekt, chancerne er, at den afdøde også havde fejl. Ærlighed er god, det er okay at sige lidt om det. Vær dog høflig og respektfuld ved at gøre det og kontekstualiserer mangler mod kvaliteter.
    • Når du skriver din tale, skal du bruge en stor skriftstørrelse, der er let at se og læse. Placer tre eller fire mellemrum mellem linjer eller emner. Dette vil hjælpe dig med ikke at gå tabt og følgelig at opretholde din ro.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com