1
Skift dine værdier, så arbejdet ikke længere er det vigtigste i dit liv. Medmindre du virkelig er overbevist om, at der er andre ting mere værdifulde end arbejde, er det meget usandsynligt, at de andre trin, der beskrives i denne artikel, vil være effektive. Det vil sige, at du ikke kan sige "Nej" til at arbejde overarbejde, medmindre du er overbevist om at sige "Ja" til noget andet, du virkelig vil gøre. Spørg dig selv, hvis du sætter pris på nogle af mulighederne nedenfor mere end dit job for at give dem højere prioritet:
- Din familie. Er dit job så vigtigt, at du ville risikere en skilsmisse og ødelægge dit forhold med dine børn i stedet for at nedsætte din mængde arbejde?
- Din sundhed. Er du villig til at udvikle en stressrelateret sygdom og sandsynligvis dø før du går på pension, fordi dit job er for vigtigt?
- Fornøjelse og ro i sindet. Mange arbejdsnarkomaner siger ofte, at arbejde så hårdt, fordi de føler glæde ved at arbejde på. Men hvis du fokuserer på kun én type fornøjelse, vil du sandsynligvis miste lykke og fred i sindet, at en mere afbalanceret liv kan give med tilstrækkelig tid til at pleje meningsfulde relationer og nyde simple glæder så godt.
- penge. Hvad er meningen med at have så meget rigdom, hvis du ikke har tid til at nyde det? Hvis du arbejder for hårdt for at rejse penge til trivsel hos dem, du elsker, husk at være i disse folks liv er mere værd end noget beløb.
- Når du har udviklet en fast beslutsomhed til at bekæmpe din arbejdsafhængighed, kan følgende trin være til stor hjælp:
2
Vurdere virkningen af de forskellige typer arbejde, du gør. Eliminere dem, der tilbyder lidt eller ingen fordel overhovedet på det investerede tidspunkt. For enhver del af arbejdet du tager, spørg dig selv, "Hvor mange mennesker vil drage fordel af dette betydeligt? Hvor mange mennesker venter ivrig efter mig for at afslutte dette job? " Og hvis svaret er "næsten ingen", tænk to eller tre gange om at faktisk gøre dette arbejde eller endda fortsætte med det.
3
Begræns antallet af opgaver, du kan gøre på arbejdspladsen. Afslut en del af jobbet, inden du begynder at arbejde på en anden. Må ikke føle, at du skal afslutte alle de job, der er tildelt dig samtidig. Bare fordi du har brugt en del tid på en del betyder det ikke, at du skal bruge endnu mere på det samme projekt. Forsøg ikke at udføre mere end du kan inden for den fastsatte tid for hvert trin af jobbet.
- Hvis du har svært ved at nægte opgaver, kan du søge efter nogle nyttige oplysninger i artiklerne, på engelsk: Sådan Stop At være en People Pleaser og hvordan man kan bryde den "Nice Guy" Stereotype.
4
Begræns den tid, du bruger til at arbejde. Sæt til side en ugedag, f.eks. Søndag, og betrag det som en hviledag. Vær svært på dig selv for ikke at arbejde på den dag. Hvis din computer er dit primære værktøjsværktøj, så prøv ikke at bruge det til noget på den dag. Bestem en god tid til din hvile uden for den tidsperiode, hvor du arbejder, for eksempel ingen arbejde før kl. 8 eller efter kl. 19.00.
5
Vær fleksibel om slutdatoen for noget arbejde. Hvis andre mennesker sætter deadlines for dig, ikke noget problem, men prøv ikke at fastsætte deadlines for dig selv. Må ikke gøre i dag, hvad der kan gøres bedre i morgen.
6
Hvis det er relevant, begrænse kvaliteten af det arbejde, du ønsker at opnå. Prøv at undgå altid søge den bedst mulige kvalitet for deres arbejde, når det ikke er nødvendigt at fuldføre målet projektet. Som Cherteston sagde: "Hvis virkelig værd at gøre én ting, det er værd at gøre det for enhver pris." Især hvis det efterlade dig med mere fri tid til at gøre noget endnu mere markante. Se artiklen på engelsk: Hvordan man styrer Perfektionisme.
7
Vær effektiv i dit arbejde. Hvis du er i stand til at producere godt på kort tid, kan du bruge dine resultater for at berolige hende afhængige bevidsthed arbejde så, så, får et kick ud af hans arbejde periode. Ophøre med at være en arbejdsnarkoman betyder ikke nødvendigvis, at han ikke længere kan arbejde hårdt, men det vil begynde at arbejde mere effektivt og med fokus på højere kvalitet, så ved at sætte grænser i deres arbejde, så det ikke forbruge din hele ved livet. Se artiklen på engelsk: Sådan Work Smart, ikke svært.
8
Meditere om følgende kendsgerning: Hvor mange mennesker siger på deres dødsstue: "Jeg ville ønske jeg havde brugt mere tid på arbejde"? Gør det en vane at spørge dig selv regelmæssigt i løbet af dagen: "Hvis jeg døde i aften, mens jeg sov, ville jeg være tilfreds med den måde, jeg tilbragte min dag på? "Som dyster som det kan synes, kan kigge gennem dødsperspektivet tjene til at sætte dine prioriteter i orden.