Hvordan man laver frivilligt arbejde i udlandet

At udføre frivilligt arbejde i udlandet kan være et af de mest meningsfulde oplevelser i dit liv. Selvom du ikke har meget tid til rådighed, kan du frivilligt arbejde internationalt med mindst to uger fritid og have en oplevelse, du vil huske for evigt.

trin

Billede med titlen Frivilligt Overseas Trin 1
1

Video: Frivillig i udlandet - om at bo hos en værtsfamilie

Bestem om du er den rigtige person til at volontere. Er du fleksibel? Har du tålmodigheden til at give slip på de grandiose planer og holde fast i de grundlæggende opgaver? Er du åben for andre verdensbilleder? Er du villig til at være mere beskeden over dit tøj og din opførsel, end du er hjemme? Er du pålidelig?
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Step 2
    2

    Video: Frivilligt Arbejde - SMUTTER TIL BALKAN

    Definer din tidsplan og budget. Er du to uger eller to? Selvom de fleste frivillige programmer opkræver et gebyr for at dække omkostninger (såsom flybillet), dækker nogle offentlige og religiøse programmer alle udgifter.
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Trin 3
    3
    Tænk på dine mål. Vær ydmyg over, hvad du vil være i stand til at bidrage med og fokusere på mål som at lære et andet sprog og lære af en anden kultur. Forsøg at undgå urealistiske og alt for store mål, f.eks. "Redde verden" eller "redde sjæle".
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Trin 4
    4


    Tænk over dine forventninger og præferencer. Kan du leve uden et varmt bad hver dag? Ønsker du at frivillige med en gruppe eller har en nedsænkning erfaring? Hvilken del af verden vil du se?
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Trin 5
    5

    Video: Frivilligt arbejde i udlandet - Global Platform

    Udforsk forskellige frivillige programmer og uafhængige frivillige muligheder. Se links på nedenstående websteder for at finde programmer. Lav en liste over fem mulige programmer, og kontakt derefter frivillige, der har deltaget i disse programmer og stiller spørgsmål, indtil du indsnævrer listen.
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Step 6
    6
    Læs omhyggeligt de oplysninger, du modtager!
  • Billede med titlen Volunteer Overseas Step 7
    7
    Giv dig selv tid til at sammensætte de penge, du måtte have brug for og håndtere logistik.
  • tips

    • For at opmuntre ydmyghed under frivilligt arbejde, tænk på de mennesker, du skal arbejde med og spørg dig selv,
      • Hvilke viden og færdigheder har folkene i dette samfund, som jeg ikke har?
      • Hvilke livserfaringer har de, der adskiller sig fra min?
      • Hvad er nogle af de forhindringer, de har overvundet i livet?
      • Hvilke udfordringer møder de dagligt, og jeg gør det ikke?
      • Hvad er nogle af deres personlige og faglige styrker?
      • Hvad kan jeg lære af dem?

    advarsler

    • Tænk nøje på om du kan klare leve- og arbejdsvilkår.
    • Instituttet for internationalt samarbejde og udviklingsprogram betragtes af mange som en kult. Pas på med det.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com