Sådan skriver du en bog ved hjælp af gratis skrivning

"Free writing" er en meget anden metode til at skrive en bog. Han tillader, at hans kreative ånd frigives, og skrivningen skal strømme med lethed uden at skulle følge en række kedelige trin. I stedet skal du slippe din fantasi og skrive uendeligt.

trin

Billede med titlen Gratis Skriv en bog Trin 1
1
Ved at du ikke nødvendigvis behøver et emne. Alt du behøver er en solid karakter og stemning.
  • Billede med titlen Gratis Skriv en bog Trin 2
    2

    Video: COMPILADO: LIVRO DE ENOQUE A HISTÓRIA PROIBIDA PELA BÍBLIA

    Løs fra ideen om at skrive ved at følge "reglerne". Reglerne vil for eksempel fortælle dig at skrive noget som dette: "Historie: I og for sig, der bor i Californien, har et stort ønske om at være den næste amerikanske idol." Hvis du bruger åbenbare og reelle spørgsmål som dette, vil det være sværere at fortsætte. Det er lettere at bruge gratis skrift, hvis du opfinder steder og begivenheder. Så når du skal bruge navnet på en by, kan du opfinde det i stedet for at lede efter en rigtig by på kortet og undersøge hele sin historie.
  • Billede med titlen Gratis Skriv en bog Trin 3
    3


    Angiv blot tegnets navn (Clara Oliveira) og stedet (Vila da Serra). Derefter begynder du at skrive med kun disse to stykker information. Dette gør det lettere at udvikle historien uden at blive fanget i plottet.
  • Billede med titlen Gratis Skriv en bog Trin 4
    4

    Video: How to Learn Japanese (Online & Free)【日本語の学習法】日英字幕

    Med blot disse to oplysninger skal du skrive det første afsnit. For eksempel, "Jeg ville aldrig være, hvad min mor var." Hun var en danser, en smuk, yndefuld danser, alt i pink. som da jeg var barn. kan jeg ikke vælge min egen fremtid og ikke lade andre beslutte mig? Der er dit første afsnit. Dette er et eksempel, der bruger den første person, men der er andre eksempler.
  • Billede med titlen Gratis Skriv en bog Trin 5
    5
    Du skal blot fortsætte med at skrive derfra, indtil du kommer til det punkt, hvor du naturligvis vil stoppe. Så gå med kager, eller tag en tur med hunden. Efter at have spist dem eller tager frisk luft (eller begge dele), skal du gå tilbage til arbejde.
  • tips

    • Prøv at undgå sætninger som "Clara Oliveira ønskede ikke at være danser." Indtast tegnets navn i en dialog eller noget. Og forsøg at præsentere de vigtigste ideer med detaljer og forklaringer.
    • Lad ikke nogen fortælle dig, at du ikke kan skrive sådan eller stege (medmindre det handler om grammatik). Det er din historie, din bog, din skrivning - lad ikke nogen fortælle dig noget andet. Dette betyder dog ikke, at du ikke bør være åben for forslag, du behøver bare ikke at acceptere råd, som du ikke er enig med.
    • Tilføj detaljer - uden dem, vil bogen se ud som en lang historie eller fanfiktion.

    advarsler

    • Denne stil med skrivning er ikke for alle. Hvis du har svært ved at fortsætte efter de første tusind ord, skal du prøve at bruge annoteringer - skriv på et kort, hvad du vil ske i din historie. Gentag denne procedure, indtil du har ti kort. Derefter arrangere dem, så de giver mening, og skriv derefter flere kort for at udfylde, hvad der mangler i plottet. Denne skriftteknik er heller ikke for nogen. Hver eneste skal finde sin egen stil.
    • Forsøg ikke at tænke mere end et eller to kapitler. Det er nyttigt at tænke fremad, så du ikke blot indtaster tilfældigt. Men du kan ikke tænke på hele plottet og udfylde det, der mangler i historien senere, ellers vil det ende med at blive et kedeligt litterært arbejde fyldt med adjektiver.
    • Forsøg ikke at skrive mere end to kapitler om dagen. Mindre endog. Ellers vil du blive skør og begynde at skrive ting, der kun giver mening for dig, da du er inde i dit hoved. Men disse ting vil ikke give mening til dine læsere, da vigtige detaljer kan udelades, og du vil opdage, at du har medtaget dem, fordi de er i dit hoved.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com