Sådan lærer du en baby at tale

Som babyer lærer ved eksempel, er den bedste måde at lære din datter at tale på ved at tale med hende.

Bemærk: For nemheds skyld bruger vi "hende" og piger navne i denne artikel..

trin

Video: Lær at tale spunke film

Billede med titlen Lær din baby at tale Trin 1
1

Video: Lær tegnsprog

Svar din datter. Børnene kommunikerer ved at mumle og græde, og du kan starte en mumlende samtale tilbage. Lidt efter lidt lærer du, hvad din baby mumle og græder betyder og vil opfylde dine behov, når hun spørger (mad, opmærksomhed osv.) - det hjælper hende med at forstå, at verden er sikker og at hun bliver plejet. Øv samtalen ved at reagere på hendes grunts. Hun griner, du mumler og du fortsætter med at "tale".
  • Video: Lær å snakke - dyr



    Billede med titlen Lær din baby at tale Trin 2
    2
    Forklar hvad du gør. Så længe du interagerer med hende eller er tæt på hende, fortæl hende, hvad du laver - for eksempel, "mor tager en lur, lilje" eller "jeg skal få Fido indeni, Kristin!" Tal også hvad du vai ("Jeg tørrer disse retter, og jeg holder dem!" Eller "Jeg lægger båndet på Fluffy og jeg tager ham på tur!") - dette hjælper barnet med at lære at forvente, hvad der kommer efter en handling.
    • Når du snakker med din baby, skal du bruge navne af ting - for eksempel, skal du ikke sige "Pappa spiser dette, Sarah" - sig, "far spiser en banan, Sarah."
  • Video: Lær frugt, grøntsager, biler, farver og dyrenes navne med legetøj. Kids 2 Kids børnefilm.

    Billede med titlen Lær din baby at tale Trin 3
    3
    Beskriv hvad din baby gør. Hvis hun klapper, siger du: "Du klapper dine hænder, Amy!" Når hun er glad for at se et familiemedlem, ankommer, siger "Det er far, Meg! Er du glad for, at far er her?" Dette er noget meget almindeligt Forældre siger "Dette er dit legetøj Lejer du med dit legetøj?" hjælper babyer med at skabe forbindelser mellem genstande og ord, samt de ting de gør og deres navne.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com