1
Vedtage en sikker holdning. Hvis du vil blive taget alvorligt, er tillid lige vigtig som intelligens. Hold din hage op og hold dine skuldre tilbage. Få øjenkontakt med den, der taler eller ser fra ansigt til ansigt, når du præsenterer noget for en gruppe.
2
Undgå at sabotere dit eget argument. Mange mennesker med lavt selvværd eller frygt for offentlige taler sabotere dig selv ved at tilføje et "ved ikke, men" "Jeg tror", "Jeg er ikke sikker på, men" eller "Måske" til deres straf. Skær disse udtryk ud af din tale, og både dig og dit publikum vil have større tillid til, hvad du siger.
3
Brug sætninger i en aktiv stemme. De lyder mere selvsikre end passive, især når du bruger ordet "I". For eksempel, i stedet for at sige "Emailen vil blive sendt i aften," siger "Jeg sender dig en e-mail til aftenen."
4
Brug et venligt kropssprog. Smil, når du hører eller snakkes med nogen, hvis det er relevant. Lav en lejlighedsvis gestus med din hånd, træk dine skuldre eller nik at vise at du er opmærksom.
- Prøv ikke at blive utålmodig ved at ændre dit korsede ben eller trykke på dine fingre. Hvis du ikke kan slippe af med vanen, skift den til noget mindre indlysende, som at vride dine tæer inde i din sko.
5
Kjole godt. Folk dømmer dig ofte på baggrund af dit udseende, før du selv begynder at snakke. Brug præsentabel morgenkåbe og vær opmærksom på din personlige hygiejne, især når du forbereder dig på en vigtig begivenhed.
- Briller er en stereotype forbundet med intelligens. Brug dem i stedet for linser, hvis det er det udseende, du vil vise. Bemærk at iført briller uden brug for det, kan det ende med at komme ihjel med folk, der ved, at du ikke har brug for dem.