Hvordan man er beskeden

Du behøver ikke at være ultra genert, stille eller en helgen for at være beskeden. Bare undgå at vise sig og vide, hvordan man får folk til at føle sig godt om sig selv. Så udover at være beskeden, vil du blive betragtet som en god lytter og godt på jorden!

trin

Metode 1
Undgå at dukke op

Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 1
1
Tag ikke af med dine resultater. Den første regel at være beskeden er at undgå at tage en bølge - selvom du har opnået noget godt. Du har måske afsluttet New York Marathon, vandt en forfremmelse eller lige købt et nyt hjem. De er alle gode præstationer, og du kan være stolt af det - men at være beskeden er netop ikke at vise sig. Del succes når det vises, men gnid det ikke på andres ansigter.
  • Hvis nogen nævner kvarteret, hvor dit nye hjem er, siger, "Faktisk flytter jeg i næste måned." Du behøver ikke at sige, "Jeg har lige købt et utrolig ti-værelses hus med sauna og vinkælder."
  • At køre New York marathon er fantastisk. Vær stolt og vær ikke flov over at tale om det, hvis det gør det. Men sig ikke: "Jeg har brugt det meste af min alder" eller "det var så nemt at tage en tur rundt Central Park efter at have krydset målstregen."
  • Billedbetegnelse Vær beskedent trin 2
    2
    Del dine præstationer med kun dem, der virkelig bryr sig. Du behøver ikke at holde dine præstationer til dig selv for at være beskeden. Vælg kun dem, der virkelig bryr sig om hvad du skal sige, hvem der virkelig støtter dig, og hvem er virkelig tæt på dig, og som er bøjede på din succes. Måske er det din mand, din mor, din bedste ven eller en lille kreds af venner. Dette er godt. Det er bedre at fortælle hvem der virkelig bryr sig end at bølge med ti mennesker, der er ligeglad.
    • Hvis du bliver forfremmet, skal du ikke forstyrre dine kolleger, eller du vil se ud som en idiot. Fortæl ægtefællen og familien - de vil være stolte af dig.
    • Hvis du køber et hus, fejre med familie og nære venner.
    • Hvis du brød din personlige rekord i en maraton, fortæl dine træningskollegaer - de vil være stolte af dig.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 3
    3
    Undgå at tale om dine penge. Fortæl om din rigdom, de penge du har, hvor mange penge du tjener, den stigning du havde i løn eller noget at gøre med penge generelt er ikke beskedenhed. At tale om de penge, du har, gør dig til at virke besat af dig selv, såvel som irriterende for andre. Tag stolthed på de penge, du har tjent hvis du kæmpede for det og dele din rigdom med familien eller en person, du vil hjælpe. Det betyder dog ikke, at fremmede vil høre dig tale om din fyldte tegnebog.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 4
    4
    Tal ikke om dine top ti kvaliteter. Hvis du vil være beskeden, så sig ikke om, hvor smukt, imponerende, smart, intelligent, udadvendt eller hvad du end er, medmindre du vil være kedelig. At sige ting som "Jeg ved, jeg er cool" eller "Jeg kender mere litteratur end nogen her" er meget irriterende, selvom du virkelig tror det er sandt.
    • Hvis du har kvaliteter, så vil andre folk bemærke og fortælle dig, hvor utrolig du er.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 5
    5
    Ligeledes må du ikke sætte dig selv ned. Dette virker forvirrende - for det første siges det, at vi ikke kan sætte os op, men så er det sagt ikke at sætte sig ned? Hvad mener du? På samme måde bør du undgå at bøje sig, hvis du sætter dig selv ned, vil folk tro at du er sammenfaldende, så nogen vil fortælle dig, hvor stor du er.
    • Hvis du siger, "Jeg er den dumeste person i klassen, gør jeg aldrig noget rigtigt," folk tror måske, du bare vil høre, at du er en af ​​de smarteste.
    • Hvis du siger "Jeg suger ved ...", kan folk måske tro at du rent faktisk vil høre det modsatte. Dette fungerer kun for ting, hvor du ved, du er god, selvfølgelig.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 6
    6
    Øv ydmyghed. At være ydmyg er en del af beskedenhed. For at være ydmyg, skal du acceptere dine begrænsninger og vide, at der er en uendelig, kompliceret og smuk verden, hvoraf du ikke er lærer. Beundre naturen, dine omgivelser, dine lærere og verden, og du vil indse, at du ikke er den bedste, lyseste, hotteste person, du nogensinde har vandret på Jorden.
    • Gør frivilligt arbejde. Du vil indse, hvor taknemmelig vi skal være.
    • Anerkend fejl. Virkelig ydmyge mennesker ved, at de ikke er perfekte.
    • Indrøm at du ikke er den bedste overhovedet. Du tror måske det er ... men du tager fejl.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 7
    7
    Tal ikke "for meget" om dit utrolige forhold. Selvfølgelig er du i skyerne med din nye romantik - men Lula, din tresårige kollega, der går gennem en smertefuld skilsmisse, skal kende detaljerne? Reserver de særlige øjeblikke i din kærlighedshistorie for dig selv, end at sende en million billeder på Facebook ved at give din partner en smack, der viser den nye halskæde han gav dig eller endda fortæller dig, hvor meget du er forelsket i.
    • Desværre er mange mennesker fanget i ulykkelige forhold eller ulykkelige fordi de er single. Ingen grund til at smide deres lykke i deres ansigter. Faktisk devaluerer dette selv.
  • Video: Sådan får du automatisk besked om ny post i din e-boks

    Metode 2
    Få andre til at føle sig godt

    Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 8
    1
    Vær opmærksom på din værdi for andre. Undersøgelser viser, at man for at være beskeden skal være opmærksom på, hvordan dine præstationer og kvaliteter ses af andre. Først da vil du indse, at du har meget at være taknemmelig for, og at du ikke behøver at gå rundt for at få andre mennesker til at føle sig dårlige om det. Hvis du ved, at du har et modellegeme, så klager du ikke på dit fedtede hår til andre - hvis du ved, du er den mest talentfulde skuespillerinde på holdet, skal du ikke klage over din usikkerhed.
    • Skriv ned ting, du er god til. Vær realistisk - hvordan sammenligner du "virkelig" med andre? Selvfølgelig kan du ikke være helt tilfreds med din karriere, dit forhold eller dine venskaber - men tænk på hvor meget du allerede har vundet.
    • Mange mennesker er uærlig, fordi de ikke ved, hvad de er gode til. De er ikke klar over, at de praler eller klager over de forkerte ting, fordi de ikke ser, at de er bedre stillet end andre.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent trin 9
    2
    Indse hvad andre har, før du åbner din mund. Dette har at gøre med at lære dit publikum at kende. Sørg for, at du ikke irriterer eller sårer andre mennesker utilsigtet med uforsigtige kommentarer. Hvis du har et godt forhold, skal du ikke fortælle din bedste ven alle detaljerne, hvis hun er ked af at ikke finde den rigtige fyr. Hvis du har et lille tilbageslag på arbejdspladsen, skal du ikke klage til din ledige bror, medmindre du vil have ham til at føle sig forfærdelig.
    • Før du taler om noget, der går godt eller forholdsvis ikke så godt i dit liv, skal du tænke på den person, du taler med. Hvordan går hun professionelt eller personligt, og hvordan vil hendes udsagn påvirke hende?
    • Når du snakker med folk, du næsten ikke ved, er du endnu mere diskret. Forstyr dig ikke med nogen, du har ingen anelse om, hvor det kommer fra.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 10


    3
    Du må ikke dominere samtalen. Immodest folk taler normalt hele tiden, dominerer helt samtalen og taler ofte kun om sig selv. Hvem vil gerne vide alt om dig 24 timer i døgnet? Sandsynligvis ingen. Det er okay at chatte eller mene samtalen, når du har noget interessant at sige - men hvis du ikke kan stoppe samtalen fra at strømme i din retning og begynde at skære folk til at snakke om dig, så mangler du beskedenhed der.
    • Hvis du daterer en anden, skal du holde en balance i samtalen, så du begge har hvad du skal sige.
    • Hvis du er i en stor gruppe, forventer i det mindste nogle mennesker at tale for dig.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 11
    4
    Lov andre. En del af at være beskeden er at anerkende andres styrker. Hvis du ikke er beskeden, så forstår du sikkert ikke, at andre har meget at byde på, fordi du er meget selvcentreret hele tiden. Så det næste gang du går ud med andre mennesker, rose med venlig hilsen og vise, at du bekymrer dig om, hvem de virkelig er.
    • Du kan endda komplimentere noget subtilt, som en ny skjorte eller en juvel.
    • Lov også nogle personlighedstræk. Sig "du er for hårdtarbejdende" eller "du er en god lytter."
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 12
    5
    Giv kredit til andre for dine resultater. Lad os sige, at du er involveret i et utrolig projekt på arbejdspladsen, men har gjort det med andres hjælp. Når din chef takker for det strålende arbejde, hvad siger du? "Jeg ved, jeg bad om at gøre det!" Absolut ikke. I stedet siger: "Jeg ville ikke have gjort det uden Sara og Miguel. De var meget hjælpsomme." Dette viser, at du er opmærksom på andres arbejde, og at du ikke vil tage æren for det.
    • Dette bør forlade skrivebordet. Hvis nogen komplimenterer dig for matematik, så ville du ikke have kunnet tage den store note, hvis din bedste ven ikke hjalp dig med nogle begreber.
  • Billedbetegnelse Vær beskeden Trin 13
    6
    Uenig med folk uden at få dem til at føle sig dårlige. At være beskeden betyder ikke at være enig med, hvad alle siger hele tiden. Men det betyder at vide, hvordan man er uenig med nogen uden at få ham til at føle sig dårlig. Hvis du bare siger, "Du tager fejl!" eller "Lad mig fortælle dig, hvad det virkelig er ...", så vil folk finde dig stædig og fuld af mig selv og uvillige til at lytte til, hvad andre mennesker skal sige. I stedet holde et åbent sind og ved, hvordan man giver mening.
    • Sig noget harmløst, som "Måske er det bare mig ..." i stedet for at være uenige aggressivt.
    • Selv hvis du ikke er helt enig med nogen, siger du ting som "Jeg forstår din side" eller "Jeg har aldrig tænkt på det på den måde før." Lad ikke folk føle sig dårlige, medmindre du vil have dem til at se dig som fast.
  • Billede med titlen Vær beskedent Trin 14
    7
    Tak folk for enhver hjælp. Sig "tak" og vis taknemmelighed er halvvejs for at vise beskedenhed. Hvis du er beskeden, vil du føle dig taknemmelig for alle de mennesker, der forbedrer dit liv, og som er klar til at støtte dig og hjælpe dig uanset hvad. Sørg for, at de ved, hvor meget de betyder for dig, og glem ikke altid at takke dem for, hvad de gør - eller bare tak dem.
    • Kom i vane med at sige "tak" så meget som muligt, hvad enten du taler til din bedste ven eller en mekaniker.
    • Gør tak. Sig "Tak for at hjælpe mig med at pynte mit hus. Jeg ville ikke have gjort det uden dig."
    • Kom i vanen med at skrive takkort. De hjælper med at udtrykke taknemmelighed.
  • Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 15

    Video: hvordan sletter men en besked

    Video: Rejseplanen: sådan bruger du Rejseplanens nye funktion “Følg rejse” – få besked om ændringer | DSB

    8
    Få komplimenter med stil. En anden del af at være beskeden er at vide, hvordan man accepterer et kompliment. Sig ikke "dette er ikke sandt ..." og derefter gå ned. I stedet være simpelt. Bare sig noget som "tak, jeg sætter pris på det du siger." Lad personen vide, at du har accepteret komplimentet og som du ikke vil være uenig i.
    • Du behøver ikke at træde tilbage og rose den anden person straks. Du vil se hyklerisk ud.
  • Metode 3
    synes beskeden

    1. 1
      Har beskedent kropssprog. Hvis du vil være beskeden, skal du ligne en. Undgå at forstyrre folk, ryst hånden ukontrollabelt, rør ikke folk, du næsten ikke ved, eller hold hånden på taljen mens du giver et manisk smil. Bare have god kropsholdning, smil, når anledningen kalder og hold hænderne til kanten af ​​kroppen.
      • Bøj ikke eller se på gulvet for at se beskeden ud. Bare overdriv det ikke med kropssprog, så folk tror, ​​du er fuld af dig selv.
    2. 2
      Indtast et kabinet med beskedenhed. Hvis du er beskeden, så behøver du ikke at marchere ind på et sted som om du ejer stedet eller begynder at snakke, som om du er promdronningen. Gå ind i lokalet trygt og roligt - hilse på folk eller kram dem, men stå ikke eller kaste hænderne til himlen og råbe "Festen er kommet!" Den måde, du opfører, især når du går ind i et miljø, påvirker den måde, du rent faktisk ser beskeden på.
    3. 3
      Kjole beskeden. Det betyder ikke, at du skal klæde dig som du lige er kommet fra en safari. For at være beskeden må du undgå meget prangende tøj. T-shirt med uanstændigt ord, neonfarver eller zebra eller leopardtryk er ikke de bedste. Brug noget der accentuerer dine bedste funktioner, men uden at afsløre for meget.
      • Kvinder bør definere, hvad det er at klæde sig beskeden. Der er ingen skade i at vise noget af halsen, så længe alt er under kontrol.
    4. Billede være beskedent Trin 19
      4
      Undgå prangende tilbehør. En del af at være beskeden betyder ikke at du handler eller ser ud som om du er bedre end andre. Så at $ 1000 Prada pung eller diamantøreringe hjælper ikke, hvis du vil se beskeden ud foran andre. Det er okay at have nogle flotte ting og vise dem fra tid til anden - men hvis du går ud med elektronik, smykker, ure, sko og andet tilbehør, der koster 5.000 dollar, tænk på, hvordan andre vil reagere.
      • Måske har du arbejdet hårdt for at købe din Prada håndtaske. Det er okay at bruge det. Men prøv ikke at vise sig med det, da folk ikke finder det for beskedent.
    5. Billedbetegnelse Vær beskedent Trin 20
      5
      Husk ikke at se eller være meget beskeden. Modesty er et positivt træk, der hjælper med at gøre venner, respekteres på arbejdspladsen og forbedre relationer. Bare lad ikke folk træde på dig, bare fordi du er så travlt med at være beskeden, at du ikke engang er anerkendt for det du har erobret, og du er blevet ignoreret på arbejdspladsen eller på kærlighedens område.
      • Der er debatter om, hvorvidt mottoet "beskedenhed er afrodisiakum" er ægte, eller om det forhindrer kvinder i at udtrykke, hvem de virkelig er. Når du finder din beskednehed, skal du analysere det omhyggeligt.

    tips

    • Tal om dig selv med beskedenhed. Hvis du virkelig vil have folk til at bemærke noget i dig, eller hvis du vil snakke om et problem, du har, gør det beskeden. Hvis du har ændret noget i udseende, skal du sige "Har du bemærket noget andet om mig?" Og vær ikke vred, hvis du siger nej. Hvis du vil tale om dig selv eller om et problem, du har, skal du bare starte emnet (men ikke afbryde samtalen). Hvis du er beskeden og en god person, vil dine opkald hjælpe eller tale om dette nye produkt, du har købt, eller den aktivitet du gjorde i weekenden. Men hold dig ikke i emnet. Gør det en kort samtale, og hvis det fører til andet end dig, så tag det ikke tilbage.

    advarsler

    • Hvis folk ruller deres øjne eller bliver vred, eller hvis du taler om dig selv og alle synes kede og ingen andre bidrager til samtalen, stopper du det og taler om noget andet.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com