Sådan er du god på engelsk

Hvis du lider i engelskklassen, er du ikke alene. Fra berømte forfattere som H.G. Wells og Mark Twain til politikere som Teddy Roosevelt har flere mennesker allerede lidt under syntaksen, brugen og andre grundlæggende grammatikproblemer. Fyldt med egenskaber og modsætninger er engelsk ikke det nemmeste sprog at lære og bruge korrekt. Når du beskæftiger sig med almindelige fejl og problemer, kan du dog begynde at rette op på dine fejl, forbedre dit ordforråd, stavning og skrivning for at få de bedste chancer for succes på engelsk.

Hvis engelsk ikke er dit modersmål, kan du starte med Sådan lærer du engelsk eller Sådan forbedrer du din engelsk.

trin

Metode 1
Rettelse af almindelige fejl

Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 1
1
Lær forskellen mellem din og du er. At blande disse to ord er et af de mest almindelige fejl og også lettere at rette på engelsk. Da der ikke er noget der skiller sig ud end at skrive "Du kommer ikke til dansen, er du?" det er vigtigt at kende forskellen mellem de to og aldrig igen gøre denne fejl igen.
  • din bruges til at angive "noget du har". Sig "Er det din cantaloupe?" eller "Hvor er din lommekniv?" er passende måder at bruge "din" på. Du kan også teste erstatte "du er" med "din" i en sætning. Hvis "du er" giver mening, så skal du bruge den anden formular, "du er".
  • du er er en sammentrækning af ordene "du" og "er" og bruges som en erstatning for disse ord i en sætning. "Du er en fremragende tennisspiller" kan skrives som "Du er en fremragende tennisspiller."
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 2
    2
    Lær forskellen mellem deres, de er og der. Hvis "dig" og "din" er en første grundlæggende fejl, er det meget ligner at gå glip af disse to ord. Denne fejl er også stavning, fordi stavekontroller ikke vil foreslå den rigtige version af ordet, nødvendigvis, hvis du laver en skrivefelt. Det kan være forvirrende, men forskellen vil være tydelig, når du har husket brugsreglen.
    • deres betyder "tilhører dem". Egnede anvendelser vil omfatte "deres ballon dukkede hurtigt" eller "har du ikke set deres baby?" Dette ord bruges kun i denne sammenhæng og i intet andet end at betyde "mere end en ejer".
    • De er er en sammentrækning af ordene "de" og "er" og bør bruges til at erstatte disse ord i sætningen. "De er meget forelsket" kan skrives som "De er meget forelskede." Uanset det faktum, at sammentrækning anvendes, betyder dette ord ikke besiddelse.
    • der henviser til placeringer og alle andre anvendelser. "Placer æblet derovre" eller "Der er ikke noget kedeligt end matematik" er egnede anvendelser til "der."
  • Billedets titel Vær god til engelsk Trin 3
    3
    Lær forskellen mellem dens og det er. Dette er en lidt forvirrende regel, der går imod apostrofernes grundlæggende regel, men det er kun et eksempel på modsigelser i sammentrækninger. Hurtig regel: Udskift ordene "it" og "er" i en sætning med en "it" eller en "it`s". Hvis du giver mening om sætningen, skal du bruge apostrof. Ellers forlader apostrofen til side.
    • Brug det når du vil angive ejerskab af noget. Selvom der ikke er nogen apostrop, betyder det, at noget er i besiddelse af noget andet. "Hendes hår var rigtig snavset" eller "Jeg kan ikke konkurrere med sin magt!" er eksempler på dens korrekte brug.
    • Brug det er når du vil indgå kontrakt "det" og "er". Det ville være hensigtsmæssigt at skrive "Det er ikke så stort" eller "Når det regner, kan jeg godt lide at læse."
  • Billedbetegnelse Vær god til engelsk Trin 4
    4
    Brug "to", "også" og "til" korrekt. Dette er et meget almindeligt typografi, men det er også en grammatikfejl, som mange talentfulde forfattere stadig begår. Forskellene er meget lette at opfatte. Hurtig regel: Også har to "os", som kan hjælpe dig med at huske, at der er mere end en bestemt ting, så du skal bruge dette ord til at sammenligne mængder. Hvis, som i sætningen "For at være eller ikke være", er der ikke tale om en mængde, skal du lade den ekstra "O" være til side.
    • til er en præposition, hvilket betyder at du altid skal forudgå et substantiv eller et verb og starte en præpositionsfras. "Jeg vil besøge Frankrig" og "Jeg gik til Frankrig" er passende anvendelser af "til".
    • for bruges som mængde, eller at være enig med noget. "Der var for meget alkohol partiet" eller "jeg spiste for mange iskegler" er egnede anvendelser. Det kan også foreslå grader, niveauer af følelser og tid: "Du er alt for sur" eller "råbte jeg for længe." Det er også vant til at acceptere noget: "Jeg vil også gå til festen."
    • to er et tal og bør kun bruges som sådan. "Jeg spiste to store pizzaer" eller "Der var to pro wrestlers på festen" er passende anvendelser af "to".
  • Billedbetegnelse Vær god til engelsk Trin 5
    5
    Lær forskellen mellem "mindre" og "færre"."Disse ord er almindeligt anvendt på den forkerte måde, men de er lette at lære: man er vant til at referere til mængder, og den anden bruges til at referere til tal. Hvis du har lært forskellen mellem" talbare "og" utallige "substantiver "Denne viden vil være nyttig med denne regel. Når der er" mindre trafik "betyder det, at der er" færre biler ".
    • mindre henviser til utallige mængder og substantiver. "Der var meget mindre vand i puljen end i sidste uge" eller "Meget mindre bifald kunne blive hørt ved spillet" er passende anvendelser. Hvis du ikke kan tælle enkelte enheder af noget, er "mindre" det rette ord at henvise til. Der er "mindre tvivl", "mindre ilt" og "mindre moral".
    • færre henviser til talte tal og navneord. "Mange færre mennesker applauderede" eller "En mere cykel, en færre bil" ville være færre egnede anvendelser. Hvis du kan give et bestemt nummer til et objekt, såsom marmor, pengesedler, cantaloupes eller spil, er det rigtige ord "færre".
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 6
    6
    Brug "lay" og "lie" korrekt. Hvis du savner det her, vil du ikke være alene. Lær reglen, og du bliver aldrig bekymret for at lave en fejl igen. Folk bliver forvirrede, fordi fortiden med "løgn" også er "læg", men forskel er noget, du kan lære hurtigt.
    • Brug "læg" når du placerer noget et eller andet sted. "Jeg lægger bogen på bordet" eller "Læg ​​dit hoved på dit skrivebord" er passende anvendelser af "lay".
    • Brug "løgn", når du hviler eller hviler. Du ville skrive, "Jeg kommer til at lægge mig nu", men fortiden af ​​dette værk er "læg", hvilket skaber en masse forvirring. Med andre ord kan du også skrive: "Jeg lægger mig ned i går." Brug kontekstuelle spor til at finde mening.
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 7
    7
    Brug "tilfældigt" og "bogstaveligt" korrekt. Der er ikke mere brugte og forkert anvendte ord end disse to. Lær hvordan du bruger dem korrekt, og du vil få beundring af engelske lærere og kedelige mennesker generelt.
    • Tilfældig betyder manglende orden eller sammenhæng i en serie eller rækkefølge. Der bør ikke være noget mønster på noget, der virkelig er tilfældigt. Ofte bruger folk "tilfældigt", når de betyder noget "overraskende" eller "uventet". For eksempel var det ikke "nogle tilfældige fyr", der talte til dig efter klassen. Du går til samme klasse, studerer i samme skole og bor i samme by, hvilket betyder, at der ikke er noget tilfældigt at have en samtale med en anden person, du deler et rum med. Faktisk er det helt sandsynligt.
    • bogstaveligt Det bør ikke bruges til at indikere sværhedsgraden fordi "bogstaveligt" betyder, at noget virkelig er sket, og hvad der er en bogstavelig sandhed. Den eneste gang, du kunne sige ordentligt "Jeg kunne ikke bogstaveligt komme ud af sengen i morges," ville være, hvis du var faktisk fysisk ude af stand til at bevæge sine ben, ikke fordi du ikke ønsker at flytte dem. Ellers menede du "billedligt."
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 8
    8
    Undgå sprog fra internettet. Når du skriver, må du ikke bruge internetsprog eller emojis til at erstatte ord. To prikker og et lukkede tegn inden for parentes må aldrig konkludere en sætning. Disse symboler har reelle anvendelser! Lad dine ord kommunikere, hvad du vil sige, og brug den fulde version af dem.
    • Vi kan alle gerne sende en hurtig besked, men det er bedst at undgå at skrive ting som "ur" selv når du skriver en besked. Når du skriver med sproget på internettet, træner du for at forbinde musklerne, der bruges til at skrive med disse ord, hvilket gør dig mere ubevidst tilbøjelig til at skrive forkert i et formelt miljø.
    • Når man taler, er det også en god vane at undgå at sige ting højt som "OMG" eller "lol". Hvis du griner, bare grine, behøver du ikke at verbalisere latteret.
  • Metode 2
    Forbedring af stavning og ordforråd

    Billedbetegnelse Vær god til engelsk Trin 9
    1
    Læs alt. Den bedste måde at forbedre din engelsk på enhver måde er ved at læse meget. Læs hårde bøger, læs dumme bøger, lange bøger, blade, kornkasser, skiltning og programmer. Læs alt og omgiver dig selv med ord. At læse flere forskellige bøger vil ikke kun øge dit ordforråd, men også hjælpe dig med stavning. Plus, det er sjovt og et godt alternativ til at se tv.
    • Prøv at læse det højt nogle gange, især hvis du bliver ubehagelig med det i klasseværelset. Jo mere behageligt du er i at håndtere ord, desto bedre bliver din tale, og jo mere tillid vil du have i udtale og samtale. Det kan også være sjovt at høre, hvor god litterær produktion lyder for ørerne. Læs Edgar Allan Poe højt eller andre digtere for en større effekt.
  • Video: Engelsk VG1, muntlig eksamen

    Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 10

    Video: sådan er det ikke at kunne tale engelsk



    2
    Lær de ord, du normalt staver forkert. Engelsk er fuld af modsætninger og uregelmæssigheder, hvilket gør det svært at forstå alt og skrive korrekt. Hvorfor er der en "b" i slutningen af ​​ordet "kam", hvis det ikke udtales? Hvorfor udtaler folk ordet "conch" som "conk", men siger de ikke "kirke" som "churk"? Jeg ved det ikke. Vi har alle nogle ord, der driver os nødder, så det er bedre at lære stavning og huske disse ord, som du har svært ved at huske. Ord, der normalt er stavet eller svært at huske, og at folk lider af dem, omfatter:
    • absolut
    • smuk
    • tro
    • bibliotek
    • nuklear
    • nabo
    • loft
    • øvelse
    • vakuum
    • skurk
    • smykker
    • licens
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 11
    3
    Brug mnemonic midler til at hjælpe dig med at huske vanskelige ord. Folk har skrevet forkerte ord siden skrivningen kom. Det er ikke noget nyt. Heldigvis betyder dette, at forskellige tricks er blevet passeret gennem årene, så du kan bruge et par genveje til at gøre dit liv lettere og din karakter på den engelske test. Her er nogle af de bedste:
    • Du skære a tærtece af tærte
    • Du høre med din øre
    • Because oglephants Cen denlways Understand Sindkøbscenter oglephants.
    • Aldrig væreilegå til ile.
    • En ø er jord.
    • eee! En cogmogtogry!
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 12
    4
    Spil ordspil. Der er flere ordspil, både analoge og digitale, som du kan spille og vil hjælpe dig med at behandle ord regelmæssigt på en sjov måde i stedet for den traditionelle måde, der findes i aktiviteterne i hjemmet. Spil brætspil som Boggle, Scrabble og Bananagrams for at holde dine "stavemuskler" op og køre på tværs af land for at hjælpe med dit ordforråd. På din mobil kan du spille Crosstix, Hangman og Wordscramble gratis eller udfordre dine venner til en kamp af de populære "Ord med venner". Meget bedre end Candy Crush.
  • Video: Hvordan bli flinkere i engelsk? | 6 tips for å bli bedre i engelsk

    Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 13
    5
    Deaktiver din stavekontrol. Ifølge de seneste undersøgelser af BBC, kunne mere end en tredjedel af de adspurgte ikke skrive "absolut" korrekt, mens to tredjedele ikke kunne identificere den korrekte skrivning af ordet "nødvendigt". Kaldet "auto-korrigere" effekten, det ser ud til, at stavningskontrollen kan have en negativ indvirkning på vores evne til at stave ordene korrekt. Mens du er ved at slippe af med din medspillere kan virke som en skæbne værre end døden, kan det være godt, hvis du tvinger dig til at lære og stave ord korrekt. Du kan gå gennem stavekontrollen, før du sender den ind. Bare øv.
  • Metode 3
    Forbedre din skrivning

    Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 14
    1
    Brug den aktive stemme i stedet for den passive. Værkerne har passive og aktive stemmer, og de gode forfattere bruger altid den aktive. Den passive stemme, der er velegnet til videnskabelige rapporter og nogle typer af teknisk skrift, afstande skriftligt. Den aktive stemme kræver derimod anerkendelse. Ved at bruge det samme verb kan du lade en sætning være meget mere aktiv og levende. At skrive i den aktive stemme er et godt skriftligt.
    • Passiv stemme: "Byen er blevet brændt af drageens ånde." Her verbet i sætningen er faktisk den "at være", fordi emnet for sætningen - byen (byen) - lider den handling, der skal ændres til noget (dragens ånde).
    • Aktiv stemme: "Dragens åndedræt brændte byen." Her er dragen genstand for sætningen og det stærkeste verb - scorch - bruges som et verb i sætningen, snarere end en verbal sætning.
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 15
    2
    Brug et par kommaer og brug dem korrekt. Flere uerfarne forfattere mener, at det største problem i verden er at bruge komma korrekt. Det er ikke lige så vigtigt et problem som du tror. Komma er normalt ikke brugt, når du vil "pause", de bruges til at adskille sætninger i komplekse perioder. Det betyder ikke, at det ikke er kompliceret at bruge dem, men snarere at det er et dårligt tegn på at skrive dem let ved at bruge dem.
    • Brug kommaer, når du starter sætninger med adverb: "Selv om jeg drak giftet Kool-Aid, var min onsdag for det meste kedelig."
    • Brug kommaer med "fordi" meninger kun hvis sætningen efter "fordi" er kompleks. For eksempel: "Jeg drak Koolhjælpen, fordi jeg var tørstig" behøver ikke et komma før "fordi". Men "Jeg drak Koolhjælpen, fordi min søster forlod mig alene, og der var ikke noget andet at drikke" kræver et komma. Du har ikke drukket Kool-Aid fordi din søster forlod dig, men fordi der ikke var noget andet at drikke.
    • Brug komma til at adskille åbnings sætninger: "Heldigvis bærer jeg en lommekniv" er en ordentlig brug af kommaet. På samme måde, "For at starte en roman korrekt, glem alt, hvad du ved" er også.
    • Brug kommaer til at adskille sætninger med modsatte ideer: "Hvalpe var søde, men lugtede modbydelige." Undgå kommaer, når der er enighed mellem sætningerne: "Jeg er glad, men jeg kan ikke hjælpe det."
  • Billedbetegnelse Vær god til engelsk Trin 16
    3
    Vær kortfattet. Generelt ved hjælp af færre ord hjælper du med at skrive bedre. Mange uerfarne elever og forfattere mener, at skrive en lang prosa og fuld af blomstrer vil imponere læreren og få ham til at tro, at et geni er kommet ind i klasseværelset. Bare bekymre dig om at skrive klare sætninger, og prøv ikke at være "smart" ved at skrive på en copmlex måde. Skriv ikke ud over dine evner og bøj dine sætninger med ekstra ord for at forsøge at øge ordtællingen. Brug "muskel" sætninger så meget som muligt - skåret ud "fedt".
    • Adverb og adjektiver er let at skære. "Den flydende, gloende Drage ånde plaget de belejrede og forrevne byboere, hug i deres beskidte, stinkende, afsvedne klude tøj, alle sammenfiltret og forfærdelige" ville være en langt bedre sætning skrives sådan her: "Flydende, dragen ånde brændte byen beboere, der krammede i deres stinkende tøj. "
    • Undgå præpositions sætninger sammen. For at undgå at gå tabt i sætninger, kom i vane med at søge præpositions sætninger "sammen". Det er gode indikatorer, at du skal omstrukturere sætningen for at forbedre aftalen mellem emnet og verbet. En sætning "sammen" er forvirrende: "På marken stod der i en hus som en grædende pige i Joseph." I stedet kan du prøve dette: "Som en grædende pige stod Josef inde i et hus på marken. I løbet af de sidste uger ..."
  • Billedbetegnelse Vær god til engelsk Trin 17
    4
    Stop med at bruge din tekstredigerings synonymer funktion. Mange elever synes at højreklikke og erstatte "overbrugte" ord med synonymer vil forbedre deres skrivning. Det meste af tiden er det ikke sandt. Også, hvis du ændrer sætningen "Båndet mellem nationerne var stærk" til "Båndet mellem nationerne var velnæret," som synonymer generator antyder, at din tekst vil synes fjollet. De fleste lærere vil også genkende, når du skriver ud over hvad du ved, så det er bedst at fokusere mere på de vigtige aspekter ved din skrivning.
    • Hvis du ønsker at bruge et mere passende ord, eller erstatte et ord, du bruger for meget, se på de foreslåede synonymer er en helt acceptabel måde at finde alternativer, men hvis du ikke kender ordet, slå det op i ordbogen før inseri- det.
  • Billede med titlen Vær god til engelsk Trin 18
    5
    Gennemgå, revidere, revidere. Skrive godt betyder også at have en god redigering. Ingen god forfatter kan skrive perfekt første gang, og du vil heller ikke. Hvis du vil være god til engelsk og lykkes i disciplinen, er det vigtigt, at du tillader nok tid i slutningen af ​​essayopgaven at læse og ændre teksten. Selv om de involverer lignende færdigheder, læser og reviderer deres tekst, eller redigering er det meget anderledes og lige så vigtigt.
    • Spørgsmålet sker, når du forbedre et stykke tekst omskrive sætningerne at forbedre dem, se tekst-indhold og beskæftiger sig med store bekymringer om det, eller om aktiviteten. Når du gennemgår, er du "ser igen" skrivningen og kigger på den med nye øjne.
    • Når du leder efter fejl, søger du stave- og grammatikfejl i hver sætning. Så stavefejl, kommaer og andre problemer er, hvad du skal kigge efter, når du leder efter fejl. Dette skal ske efter gennemgangen.
  • tips

    • Prøv så meget som du ikke kan tegne, eller send noter i rummet. Du kan miste vigtige oplysninger, og det vil også spare dig for at skulle gå til tavlen!
    • Prøv at øve din stavemåde regelmæssigt på samme tid hver dag. Øv dig til eksamen hver dag, indtil det er tid til at gøre dem.
    • Prøv altid at sidde tæt på forsiden og stille spørgsmål ved hjælp af passende ordforråd.
    • Stil spørgsmål og bede læreren om at gentage noget, du vil ikke kun blive en bedre lytter, men kan også besvare spørgsmål, som andre måtte have, og også hjælpe dig med at huske, at mens laver lektier.
    • Køb en Krog, eller Kindle. De gør læsningen mere praktisk og sparer plads på hylden, mens de giver dig mulighed for at tage flere bøger med dig, hvor som helst du går!

    advarsler

    • Stress ikke! Engelsk er svært, og nogle gange kan det være kompliceret at huske ting, men at blive godt på det sprog er ikke noget, der sker over natten!

    Kilder og citater

    Vis mere ... (3)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com