1
Se om du er klar eller føler du har brug for en bh. Vis dine brystvorter gennem blusen, hvilket gør dig ubehageligt? Gør det ondt, når du løber? Svinder de meget?
2
Træn, hvordan du skal vise dine argumenter på den mest direkte måde. På denne måde vil der ikke være nogen misforståelse. Sig noget som om, "Mor, jeg tror jeg er klar til at bære en bh. Tror du, at vi kan gå ud og få en?"
3
Skal ikke skamme sig for at spørge. Vær ikke nervøs, det er naturligt og sker for alle piger, når det bliver nødvendigt at bære en bh. Din mor har også været igennem det. Undgå at flytte rundt og forsøge ikke at svede, når du nærmer dig samtalen, brug din selvtillid. Hun bliver bekymret, hvis hun forstår, at du er nervøs.
4
Spørg! Moms har også været piger og har sammenlignet mange bh`er før. Hvis din mor er overrasket, er det nok, hvorfor du vokser hurtigere end forventet. Prøv at fange hende på en dag, når hun er i godt humør. Måske i haven, læser en bog eller endda går en tur.
5
Giv nogle tip. Sig noget som "Mamma, denne sweater er for stram!" eller "Jeg har brug for at bære en sweater under dette outfit." Du kan også smag små bluser med det formål, så hun forstår at du har brug for en bh.
6
Vent til det ideelle øjeblik. Det kan være pinligt at bare bede om en bh. Du skal vente et øjeblik, når ingen andre lytter til samtalen.
7
Bed din mor om at tage dine målinger og handle uden din far eller søskende. Din mor har også været en pige, og hun har været igennem det.
8
Hvis hun siger Gør det ikke, ikke panik, bare spørg en anden gang. Fortsæt med at spørge og til sidst vil hun købe.