Sådan spørger du en ven om at returnere de penge, du skal

Nogle gange kan en ven komme med, hvem der ikke er så tøvende med at låne penge, men meget tøvende når det kommer til at give det tilbage. Alt du behøver er en direkte påmindelse og lidt tålmodighed!

trin

Billede med titlen Udlån penge til en ven Trin 4
1
Fortæl din ven, at du ikke længere vil låne penge, før han returnerer beløbet. Dette er en effektiv måde at få betalt på, men han kan simpelthen spørge dig om penge igen, en ufuldstændig løsning.
  • Billedets titel Spørg din ven til at betale tilbage de penge, de skylder dig, trin 2
    2
    Påmind ham hver 2 eller 3 dage i omkring en uge. Hvis han stadig ikke betaler dig, skal du gå videre til næste trin.
  • Billede med titlen Udlån penge til en ven Trin 3
    3
    Træk din ven til et hjørne og sikre, at ingen af ​​jer blive distraheret. Sig noget lignende, "Okay du låne penge til mig, men jeg bliver temmelig utålmodig. Jeg har brug for de penge, og jeg vil gerne give noget tilbage til mig (tid)."
  • Billedets titel Spørg din ven om at betale tilbage de penge, de skylder dig, trin 4
    4

    Video: La Abundancia (Completo) Suzanne Powell - Gran Canaria - 07-2011

    Vær høflig. Du kan være fast uden at være aggressiv. "Aldrig, aldrig" true "hvis du ikke giver mig tilbage mine penge, vil jeg tvinge dig `".


  • Billedbetegnelse Udlån penge til en ven Trin 2
    5
    Tal med ham igen efter en måned, men denne gang, skal du være meget fastere! Hæv din stemme og siger, at hvis han ikke betaler dig snart, vil du stoppe med at låne ham penge. Men hvis din ven skylder dig en stor sum penge, vent et par måneder for at gøre det.
  • Billedets titel Spørg din ven om at betale tilbage de penge, de skylder dig, trin 6
    6

    Video: Undertale the Musical

    Hvis efter 3 måneder din ven stadig ikke betaler dig, så gør det klart, at du ikke vil se ham igen, før han betaler dig. Men mener ikke, at dit venskab udgør penge. Har du lånet penge til din ven, bare hvis han kunne betale dig?
  • Billede med titlen Udlån penge til en ven Trin 1
    7

    Video: Ip Man 2 (2010) HD sa prevodom

    Hvis du stadig ikke lykkes, accepter det faktum, at du vil miste dine penge for evigt og har lært en værdifuld lektion. Hvis det var et stort beløb, kan din sidste udvej være en retssag.
  • Billede med titlen Udlån penge til en ven Trin 5
    8
    Hvis du har til hensigt at tage retssager, skal du sørge for at have bevis for, at det er en overtrædelse af ejerskabet - hvilket betyder at du har givet din ven midlertidigt ejerskab af pengene i stedet for besiddelse. Den, der har mere ret til ejerskab eller besiddelse, vil vinde. Du kan også have bevisbyrden, være forberedt. Hvis han har noget bevis for, at han ved, at han har sine penge og vil returnere det, vil det være hans største bevis.
  • Video: Reset Colectivo y Despertar (Completo) Suzanne Powell - Barcelona

    tips

    • Bare lån til dine venner, hvad du er behagelig at miste, fordi du aldrig ved, hvad du måske kommer tilbage.
    • Hvis du har brug for at minde din ven om at betale dig så formentlig, fortæller han dig, at du vil glemme. Hvis din ven synes bevidst at forsøge at få dig til at glemme, gør det straks klart, at det ser ud som om han prøver at stjæle dine penge. Hvis han hævder at dette ikke stjæler, så vil han sandsynligvis aldrig betale dig tilbage. Hvis du siger, du er ked af det og vil betale dig senere, er du sikkert ærlig.
    • Bed om at underskrive et løftebrev med en frist og påpege ham høfligt, når dagen kommer nærmere.
    • Analyser dine venner, før de giver dem nogle penge. Hvor meget kan du virkelig stole på dem? Hvor sikker er du, at du kan få pengene tilbage?

    advarsler

    • Hvis din ven er udgifterne meget af sine penge på alkohol / narkotika, få hjælp. Din ven kan have en afhængighed.
    • Spørg ikke om det "hele" dag, da dette kan være meget irriterende!
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com