Beskæftiger sig med indsamlingsagenturer

Uanset om det er af sundhedsmæssige grunde, ledighed eller uventede økonomiske katastrofer, skal du muligvis beskæftige dig med et samlingsagentur en dag. Denne artikel vil ikke lære dig, hvordan du undgår at betale din gæld - men det hjælper dig med at håndtere telefonopkald på en måde, som du og faktureringsagenten er tilfredse med.

trin

Billed betegnelse Deal With Collection Agencies Trin 1
1
Forbered et komplet script, og hold en kopi tæt på hver telefon i huset. Dette bør begynde på følgende måde: "Før nogen ting, jeg mener jeg er" ekstremt "motiveret til at finde en løsning sammen med dig, men hvis vores forhold bliver aggressiv, truende, uhøflig eller respektløse, jeg vil lægge på og ikke. Okay? " Hvis de begynder at argumentere ( "Herre, det er ikke den måde, vi arbejder ..."), lytte til, hvad de har at sige, igen og læse dit script, roligt og moduleret, indtil de er enige om at dens vilkår.
  • Billed betegnelse Deal With Collection Agencies Trin 2
    2
    Få deres oplysninger.Den næste ting at læse i dit script skal være: "Nu, før vi kommer i gang, har jeg brug for dit navn, firmanavn og telefonnummer." Mange agenter vil blive overrasket af sin rolige og direkte tilgang. De kan sige, at du ikke samarbejder eller noget. Forklar at du samarbejder, og forventer, at de gør det samme. Skriv disse oplysninger sammen med dato og klokkeslæt for opkaldet. Sæt alt i en fil, og gem det, da denne proces kan tage lang tid.
  • Billed betegnelse Deal With Collection Agencies Trin 3
    3
    Optag opkaldet. Du må sige, at du gør dette. De vil som regel fortælle dig, at de gør det samme. Denne meddelelse anses generelt for at være din accept af optagelsen. Kontroller lokale love før optagelse.
  • Billed betegnelse Deal With Collection Agencies Trin 4
    4
    Bed om bevis for din gæld.Inden for de første fem dage, som agenturet kontaktede dig (enten via telefon eller post), skal de indsende et gældsbeviseringsbrev, som giver dig mulighed for at bestride gældens gyldighed inden for 30 dage. Hvis du ikke gør det til tiden, kan agenten antage, at den er gyldig. For at diskutere, send et brev, der anmoder om validering. Når du gør dette, kan de ikke forsøge at modtage, før dette er løst.
    • Send gældsvalideringsbrevet med registrering og bevis for modtagelse (så du har bevis for afsendelsen, og at den blev modtaget). Se et eksempel nedenfor.
    • Uanset hvad du gør, skal du sørge for, at du ikke tager gælden op. Gentag: "Jeg vil gerne se bevis for de gæld, som dette brev henviser til. Jeg genkender dem ikke." Dette er en forholdsregel mod ukorrekt indsamling - hvor mange agenter forsøger at opkræve dig for gæld, du ikke har.
  • Billedbetegnelse Deal With Collection Agencies Trin 5
    5
    Valider gælden.Som svar på dit bekræftelsesbrev skal indsamlingsagenturet sende følgende:
    • Bevis for, at hun er ejer, eller er blevet debiteret gælden af ​​den oprindelige kreditor.
    • En kopi af den oprindelige juridiske aftale, du har underskrevet med långiveren.
    • Dokumentation af den oprindelige kreditor, der viser, at den burde.


  • Billed betegnelse Deal With Collection Agencies Trin 6
    6
    Gennemgå dokumentationen. Hvis de ikke giver tilstrækkelig dokumentation, skrive et andet brev med henvisning til overtrædelse af loven mod ulovlige afgifter, og krævende, at de stopper med forsøgene på at modtage og trække sit navn fra kreditoplysningsbureauer, eller søger de tilgængelige retlige midler. Hvis de ikke stopper, skal du henvende dig til den særlige advokatsamfund efter to uger. Hvis de har sendt dig korrekt bevis, skal du kontrollere vilkårene i aftalen for at se, om du stadig er ansvarlig for betalingen. Normalt definerer de den tid, de kan bruge uden at betale gælden, før regningsopkøberen mister retten til at modtage. Afhængig af gælden er der en frist, så du skal kontrollere loven eller konsultere en advokat. Hvis du ikke længere er ansvarlig for gælden, send en meddelelse, der forklarer dette, og kræve, at de stopper med at chikanere dig eller træffe retssager. Hvis du virkelig skylder, gå til næste trin.
  • Billedbetegnelse Deal With Collection Agencies Trin 7
    7
    Har et beløb allerede fastsat i dit sind hvem ved hvordan man skal betale, hvad enten det er i rater eller ej, selv om det er lille. De skal bede om mere. Vær fast og forklar at dette er hvad du har, og du har ikke råd til at betale mere. Hold altid holdningen til at løse problemet, men det er det, du har råd til. Forklar, at hvis du accepterer dette tilbud, vil du være villig til at omskrive om 6 måneder mængden for at se om den kan stige. Er ikke enig i automatisk debitering.
  • Billedbetegnelse Deal With Collection Agencies Step 8
    8
    Sørg for, at de holder op med at tælle renter på din gæld. Fortæl dem at holde op med at ringe, medmindre det er at vende tilbage et opkald fra dig.
  • 9
    Når de accepterer din betaling,anmode om, at de underskriver og sender en note med deres balance og vilkårene i aftalen, som du skal underskrive og sende tilbage. Sørg for at læse noten omhyggeligt før tilmeldingen, da dette vil være en juridisk bindende kontrakt.
  • Eksempel på gældsvalideringsbogstav

    dato


    Dit navn, adresse, by, stat og postnummer.



    Navn på samlingsagentur, adresse, by, stat, postnummer.


    Til indsamlingsagenturet:


    Jeg skriver dette som svar på modtaget på dagen som du har sendt. I overensstemmelse med de lovbestemte rettigheder beder jeg dig om at give validering af denne gæld. Bemærk, at dette ikke er et afslag på at betale, men en anmodning til dine kontorer om at sende bevis for, at jeg har en juridisk forpligtelse til at betale dem.


    Jeg har allerede meddelt, at hvis ovennævnte anmodning ikke er opfyldt, vil jeg straks søge søgsmål.


    Med venlig hilsen




    Dit navn



    tips

    • Indsamlingsagenturer vil handle mere rationelt, når de tror, ​​at de vil modtage noget. Så hvis gælden er gyldig, start med at sige, at du lige har modtaget en god sum penge, og du vil betale gælden. Så citere andre gæld, større og vigtigere, at du også har (leje, elregning osv.) Og hvor meget du skal tage væk. Efter det kan det kræve uddannelse og nogle indrømmelser.
      • Optag opkaldet: Hvis de er aggressive selv i lyset af deres gode vilje til at betale, kan du bruge dette imod dem i fremtiden.
    • Skriv alt - datoen og tidspunktet for opkaldet, agentens data, hvad de vil have, og deres tilbud.
    • Nogle gange er det simpelthen umuligt at vinde, de vil ikke acceptere rationelle argumenter eller forstå, at de ikke er lovligt forpligtede til at betale. I dette tilfælde fremsætte et dossier med angivelse af, at de ikke har accepteret en bona fide aftale. Når de sagsøger dig og sender dit navn til kreditbureauer, sender du kopier af det pågældende dossier til dem, der viser, at de ikke var interesserede i at modtage og beder om fjernelse af dit navn. * Skal forblive rolig og rationel. Skriger, sværger og andre verbale taktikker ødelægger det billede, du forsøger at bestå.
    • Hvis de taler med dig abusively, giver dem en advarsel, som nævnt i åbningsfrasen. Anden gang bede om at tale med vejlederen. Når du taler til ham, start fra bunden.
    • Vær forsigtig, når du foretager nogen betaling, hvis gælden er forfaldne eller er tæt på. Dette kan åbne for at dække hele mængden, selvom agenten har sagt, at du kun skal betale en lille mængde, så de forlader dig alene.
    • Ofte er agentnavne ikke rigtige. En måde at kontrollere er at sende et registreret brev med kvittering til den pågældende person. Hvis de underskriver, skal de være personen (ellers bliver det svindel).

    advarsler

    • Husk, at dit mål er at have og holde kontrol over samtalen, så alle får det, de ønsker. Mist hovedet, panik eller grumble, er at håndkontrol over dem.

    Nødvendige materialer

    • En køreplan som beskrevet i trin et.
    • Papir og penn i nærheden af ​​telefonen (eller lomme, i tilfælde af mobiltelefon).
    • En telefon med en optageenhed.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com