Sådan tolkes sandsynligheder

Hvis du plejer at satse på sportsbegivenheder, skal du være i stand til at læse oddsene og forstå, hvad de betyder. Derudover skal du hurtigt beregne de potentielle gevinster for forskellige væddemål, især hvis oddsene ændres, når arrangementet udfolder sig. Sandsynligheden fortæller dig muligheden for en hændelse (et hold vinder, en boxer vinder en bestemt runde) og hvor meget der vil blive betalt, hvis du vinder. Der er dog flere måder at formidle disse oplysninger på.

trin

Del 1
Forstå oddsene

Billede med titlen Læs odds Trin 1
1
Ved, at sandsynligheder fortæller muligheden for et resultat. Oddsene repræsenterer hvilket hold, hest eller atlet har den bedste chance for at vinde. Selv om der er forskellige måder at skrive oddsene på, angiver de alle, hvor sandsynligt ét udfald sammenlignes med det andet.
  • Eksempel: Når jeg smider en mønt, er det sandsynligt, at jeg vil tage både ansigt og krone. Chancerne er lige, eller en for en.
  • Eksempel: Hvis der er mulighed for 80% af nedbør på en dag, så er der en 20% sandsynlighed for, at det ikke vil regne. Oddsene er fra 80 til 20. Det er fire gange mere tilbøjelige til at regne.
  • Da omstændighederne kan ændre sig spontant, kan sandsynlighederne også ændre sig. De er ikke en eksakt videnskab.
  • Billede med titlen Læs Odds Trin 2
    2
    Læs sports odds som muligheden for at et hold, atlet eller hest vinder. Den mest almindelige brug af odds findes ved indsats på en sportsbegivenhed. Betting agenturer bruger historiske data og hold statistikker til at forudsige, hvem der er mere tilbøjelige til at vinde.
    • Hvem har den højeste odds betragtes som "favorit". Hvis oddsene er lave betyder det, at arrangementet sandsynligvis ikke vil ske.
  • Billede med titlen Læs odds Trin 3
    3
    Husk at lavere odds giver et højere overskud. Betting på underdog er mere risikabelt end væddemål på en favorit, men en højere risiko betyder en større belønning.
    • Jo større oddsene er, jo mindre jo flere penge kan du tjene.
  • Billede med titlen Læs Odds Trin 4
    4
    Lær ordforrådets sandsynlighed ved væddemål. Mange spillebaner og virksomheder vil få en folder eller brochure til at hjælpe dig med at lære terminologien, men du skal forstå sproget, før du læser oddsene. Nogle af de grundlæggende ord omfatter:
    • handling: Et væddemål af enhver art eller mængde.
    • Agent eller bookie: Nogen der accepterer væddemål og sætter odds.
    • kridt: Favoritten.
    • afdækning: Placer væddemål på holdet med de højeste odds for at minimere tabet.
    • linje: I alle tilfælde spredes de nuværende odds eller point om spillet.
    • væddemål: De penge, du betaler eller risikerer, på et resultat eller en begivenhed.
  • Video: Pilot Wave Theory and Quantum Realism | Space Time | PBS Digital Studios

    Del 2
    Læsning af oddsene på hestevognen

    Video: Sheena Iyengar: The art of choosing

    Billede med titlen Læs odds Trin 5
    1
    Ved, at oddsene på banen fortæller dig, hvor meget fortjeneste du får for de faktiske udgifter. Sandsynligheden for 3 til 5 angiver, at dit overskud vil være tre femtedele af en reel. Med andre ord, for hver $ 5 indsats, kan du tjene $ 3 overskud.
    • For at bestemme overskuddet multipliceres mængden af ​​væddemål fra brøkdelen. Hvis jeg bruger $ 15, så vil min fortjeneste for vinde blive $ 9 (15 x 3/5).
    • Eksempel: Hvis jeg med held slår $ 15 på en hest med 3/5 chance for at vinde, ville udbetalingen være $ 24 ($ 15 + [15 x 3/5]).
  • Billede med titlen Læs odds Trin 6
    2
    Forstå, at fraktioner større end en betyder en underdog. Dette giver mening, fordi du forventer et væddemål på underdog for at få en højere udbetaling.
    • Hvis du har problemer med fraktioner, så se om der er større tal øverst og nederst. I så fald forventes "nej" det hold / hest at vinde.
    • Når man spiller på underdog, kaldes det væddemål "mod alle odds". For eksempel, hvis oddsene er 3/1 for cowboysne denne søndag, så er det tre gange mere sandsynligt, at de taber.
    • Odds på 3-1 angiver, at hvis du satse $ 100, vil du tjene $ 400, det oprindelige beløb for din væddemål plus overskuddet. I modsætning til 1 til 3 vil du vinde $ 33 på et væddemål på $ 100 eller $ 133.
  • Del 3
    Læsning af moneyline odds

    Billede med titlen Læs Odds Trin 7
    1


    Ved at moneyline-væddemål kun bekymrer sig om hvilket hold der vinder spillet. Odds vises som et positivt eller negativt nummer ved siden af ​​teamnavnet. Et negativt tal betyder, at holdet er en favorit til at vinde, mens et positivt tal indikerer at det er underdog.
    • Eksempel: Dallas Cowboys, -135- Seattle Seahawks, +135. Det betyder, at cowboys er favoritterne, men de betaler mindre penge, hvis du satse på deres sejr.
    • Prøv en online-regnemaskine for at kontrollere dine konti, når du starter væddemål. Snart vil det være anden natur, men for nu, få hjælp fra en ven eller kig efter en lommeregner, der vil opfylde dine spilbehov.
  • Video: Why the universe seems so strange | Richard Dawkins

    Billede med titlen Læs Odds Trin 8
    2
    Ved, at positive odds angiver, hvor meget fortjeneste du får for $ 100 brugt. Du vil også have de penge du satse tilbage. Så ved at væddemål $ 100 på Seahawks, som er klassificeret til 135, vil du vinde $ 235, hvis de vinder.
    • Hvis du satse $ 200, vil du gøre dobbelt overskuddet. For at beregne mængden af ​​overskud, du foretager pr. Faktisk udgift, divider det beløb, der vil blive brugt pr. 100.
    • Multiplicér det tal med moneyline for at se dit fortjenestepotentiale. Hvis jeg bruger $ 50, vil jeg lave 0,5 (50/100) af moneylinen hvis jeg vinder. I sandsynlighed -135, ville jeg lave $ 67,50 af overskud fra en vindende indsats.
    • Eksempel: Hvis jeg bruger $ 250 på Cowboys (135), ville jeg tjene $ 587.50 ($ 250 + $ 135 x) hvis de vinder.
  • Billede med titlen Læs odds Trin 9
    3
    Forstå, at negative odds angiver, hvor mange penge du skal bruge for at tjene $ 100. Ved at væddemål på favoritten tager du mindre risiko og tjener derfor mindre. Ved væddemål på en favorit er moneylinen den mængde penge, du skal bruge for at tjene $ 100 af overskuddet. I det forrige eksempel, for at tjene $ 100 af overskud ved at væddemål på cowboysne, skal du bruge $ 135. Som de positive odds vinder du igen din indsats mens du vinder.
    • For at beregne fortjenesten dividerer 100 af moneylinen for at finde ud af det overskud, der opnås ved den faktiske udgift. Hvis moneylinen er -150 så vil du lave $ 0,66 for hver rigtig indsats (100/150).
    • Eksempel: Hvis jægerne er favoritten til at vinde, -150, og jeg bruger $ 90, kunne jeg lave $ 150 i alt $ 90 + $ 90 x [100/150]).
  • Del 4
    Læsepunkt spredning

    Billede med titlen Læs odds Trin 10
    1
    Bemærk at "point spread" passer til pointen for favoritlaget. Dette er lettere at se med et eksempel: hvis NY spiller mod Boston, og Boston er favorit til at vinde med en spredning på 4 point, så er et væddemål på Boston kun det værd, hvis holdet vinder med mere end 4 point. Et væddemål i NY er det værd, hvis holdet vinder eller taber med mindre end 4 point.
    • Hvis favoritten vinder med det nøjagtige spredning, kaldes det et "push" og alle indsatser refunderes. I eksemplet, hvis Boston vinder med 88-84, er "push" indstillet, og ingen giver fortjeneste.
    • Hvis du ser "halv sandsynlighed" (en spredning på 4,5 point, for eksempel), gør dette et umuligt skub
    • Når spredningen er lille, er moneylin-væddemål ofte bedre, da spredningen ikke angiver en let mørk chance.
  • Billede med titlen Læs odds Trin 11
    2
    Spørg din væddemålsmedlem om "vig", som bestemmer dit overskudspotentiale. Også kendt som "saft", er den kraftige kommission opkrævet for at satse. Typisk er vig`en -110, og du læser dette nummer som en moneylin-indsats (se ovenfor).
    • I et vig på -110 må jeg satse på $ 110 for at opnå en fortjeneste på $ 100.
    • Fortsæt ovenstående eksempel, lad os sige, at jeg vædder $ 110 i Boston, og de vinder med 96-90 på et spredning på 4 point. Fordi de vandt spredningen, ville jeg modtage R $ 210 (R $ 110 + R $ 100).
    • Nogle gange er der forskellige parykker for hvert hold. En tidligere linje kan se sådan ud: Boston -6, -125- NY +6, -110. Det betyder at du må satse $ 125 i Boston for at vinde $ 100, da der er mindre risiko for væddemål på det hold.
  • Del 5
    Læs oddsene over / under

    Billede med titlen Læs odds Trin 12
    1
    Ved at over / under-indsatser er placeret på begge holdes samlede score og er meget enklere. En bettor definerer Over / Under, og du vælger simpelthen, om den kombinerede score bliver højere eller lavere. Over / Under-indsatser er ofte mindre risikable og komplicerede end andre former for væddemål.
    • Hvis O / U er 198,5 point og du vædder over, vil en samlet score på 199 point give dig en fortjeneste.
    • Hvis resultatet er præcis, hvad bookiesne har defineret, så er væddemålet et "push" og alle får deres penge tilbage.
  • Billede med titlen Læs odds Trin 13
    2
    De fleste over / under væddemål udbetalinger er afbalanceret, hvilket betyder at hvis du satse $ 100, vinder du $ 100 af overskud.
    • Sørg for at tjekke dette ud med din bookie først, selvom.
  • tips

    • At spille gennem bookmakere er ulovlig i USA, undtagen i staten Nevada. Det er lovligt i Storbritannien og i andre lande, hvor det er reguleret. I nogle lande opererer bookmakere kun gennem regeringen. Disse spillesteder kan også acceptere væddemål på ikke-sportsbegivenheder, såsom politiske valg.
    • Selvom denne artikel bruger reelle værdier, gælder disse principper for enhver valuta.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (2)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com