1
Bemærk at "point spread" passer til pointen for favoritlaget. Dette er lettere at se med et eksempel: hvis NY spiller mod Boston, og Boston er favorit til at vinde med en spredning på 4 point, så er et væddemål på Boston kun det værd, hvis holdet vinder med mere end 4 point. Et væddemål i NY er det værd, hvis holdet vinder eller taber med mindre end 4 point.
- Hvis favoritten vinder med det nøjagtige spredning, kaldes det et "push" og alle indsatser refunderes. I eksemplet, hvis Boston vinder med 88-84, er "push" indstillet, og ingen giver fortjeneste.
- Hvis du ser "halv sandsynlighed" (en spredning på 4,5 point, for eksempel), gør dette et umuligt skub
- Når spredningen er lille, er moneylin-væddemål ofte bedre, da spredningen ikke angiver en let mørk chance.
2
Spørg din væddemålsmedlem om "vig", som bestemmer dit overskudspotentiale. Også kendt som "saft", er den kraftige kommission opkrævet for at satse. Typisk er vig`en -110, og du læser dette nummer som en moneylin-indsats (se ovenfor).
- I et vig på -110 må jeg satse på $ 110 for at opnå en fortjeneste på $ 100.
- Fortsæt ovenstående eksempel, lad os sige, at jeg vædder $ 110 i Boston, og de vinder med 96-90 på et spredning på 4 point. Fordi de vandt spredningen, ville jeg modtage R $ 210 (R $ 110 + R $ 100).
- Nogle gange er der forskellige parykker for hvert hold. En tidligere linje kan se sådan ud: Boston -6, -125- NY +6, -110. Det betyder at du må satse $ 125 i Boston for at vinde $ 100, da der er mindre risiko for væddemål på det hold.