Sådan Fix en gas vandvarmer efter en oversvømmelse

For nylig efter en kraftig nedbør og strømafbrydelse kom jeg hjem og fandt min kælder oversvømmet. Med økonomien dårlig og min egen økonomiske situation usikker, besluttede jeg at reparere min gasvarmer og ovn alene. Jeg kan skrive en lignende artikel på ovnen bagefter.

trin

Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 1
1
Selvfølgelig, når din energi kommer tilbage, skal du få alt vandet ud af kælderen. Dette gøres normalt med en nedsænket pumpe. I mit tilfælde begyndte pumperne kun at fungere efter at strømmen blev genoprettet. 3 timer senere var holdet praktisk talt tørt.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter et Flood Trin 2
    2
    Når du kontrollerer skaden, skal du sørge for at slukke for gasudtagene. Dette forhindrer lækage, hvis en reguleringsventil er beskadiget af vand.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 3
    3
    Tag værktøjerne. Hver vandvarmer er lidt anderledes. I mit tilfælde vendte jeg mig om med en lille justerbar skruenøgle, kanallåse, luftkompressor, luftpistol og klude.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter et Flood Trin 4
    4
    Sluk gasforsyningsledningen, pilotlinjen, hovedbrændingsledningen og kontroltermoelementet. Termoelementer kommer i højre og venstre linje. Pas på at rotere din i den rigtige retning, da overdreven tilspænding kan beskadige kontrollen.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter et Flood Trin 5
    5
    Fjern afdækningskruerne fra fyrkammeret (hvis nødvendigt). Brændsættet skal nu trække ud af kammeret.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 6
    6
    Undersøg samlingen for skade og korrosion. Udskift det, hvis det er beskadiget. Ellers skal du tørre det med klude og blæse alle huller med luftslange.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter et Flood Trin 7
    7
    Rengør brændkammeret grundigt og sørg for, at der ikke er snavs i ventilationsskærmen.


  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 8
    8
    Udskift brænderenheden i kameraet, og sørg for, at placeringsfunktionerne er justeret, og hæftene udskiftes (hvis det er relevant). I mit tilfælde var jeg sikker på at indsætte en lille 2cm spike sikkert i en slot. Dette holdt samlingen i midten af ​​kammeret.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 9
    9
    Blæs alle døre ud, indtil der ikke er vand.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 10
    10
    Tilslut pilotlinjen, brændestrengen og termoelementet igen. (Undgå at stramme --- messingarmaturer skal nemt afmontere)
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 11
    11
    Tilslut gasforsyningsledningen igen.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 12
    12
    Check for gaslækage. Tænd gasforsyningen gennem ventilen og sprøjtelækningsdetektoren på alle beslag. Hvis du ikke har detektoren, skal du bruge vand og vaskemiddel blandet med henholdsvis ca. 75% til 25%. Lækage vil fremkomme med at skabe bobler.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 13
    13
    Korrigér eventuelle lækager, der findes i trin 12. Normalt løser et godt teflonforseglingsbånd det.
  • Billede med titlen Fix Gas Water Heater Efter en Flood Trin 14
    14
    Lys piloten i henhold til producentens anvisninger. Gasvarmeren skal være klar til brug.
  • advarsler

    • Reparér aldrig et gasapparat med de tilsluttede gasledninger. Tag altid stikket ud før service. Rengør arbejdsområdet ved at fjerne eventuelle antændelseskilder.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com