Sådan laver du en origami dinosaur

Dinosaurfans og dem med manuelle færdigheder kan udtrykke deres kærlighed til disse forhistoriske dyr gennem kunst af origami. Der er flere rollemodeller at vælge imellem, men når man vælger en, skal man overveje dine erfaringer og færdigheder.

trin

Metode 1
Tyrannosaurus rex til begyndere - ren origami

Lav en crease midt på papiret. Placer et firkantet ark med origami foran dig, så det ligner en diamant, med den ene ende på toppen og en på bunden. Fold det rigtige tip over venstre spids. Vinque godt og derefter åbne papiret.
  • Når du starter, skal du se på ydersiden af ​​papiret.
  • Udtrykket "rent" refererer til en type origami, der kun bruger grundlæggende fold ind og ud.
  • 2
    Lav en dal fold i retning af midten krølle. Fold den øverste højre del, indtil den møder papirets midterhue. Fold den venstre del på samme måde, indtil du finder den midterste crease.
    • Den "fold i en dal" er en slags origami fold, hvor du fold papiret indad og danner en depression mod dig i stedet for ud.
  • 3
    Pre-crease ved bisector vinkel. Fold venstre inderside op til slutningen møder bunden af ​​de dele, du allerede har foldet. Vinque godt, og udfold derefter.
    • For dette trin skal du kun skrue midt på folden og ikke den fulde udvidelse. Midt i den skårne del skal aflytte den første krone, der blev skabt i det foregående trin.
    • Når du er færdig, drej papiret på hovedet, så indersiden vender mod dig.
  • 4
    Fold den øverste del ned. Tag spidsen fra top til bund, indtil du når det punkt, hvor fletningerne mødes.
    • Når du er færdig, drej papiret så den oprindelige side vender op igen.
  • 5
    Fold tipsene ud. Du vil se, hvad der synes at være en stor trekant nederst og to quads øverst. Tag den nederste indre kant af hver firekant og fold foldepapiret ud, indtil papiret tillader foldningen uden at rive.
    • Vend papiret til den anden side igen.
  • 6
    Løft den øverste klaff. Du skal se en trekant med spidsen nedad. Tag spidsen og fold trekanten opad, rette den ..
    • Resultatet ligner en diamant med den øverste halvdel større end bunden.
  • 7
    Fold bundenden indad. Fold den nedre ende af diamanten op, så den er i midten af ​​den øvre spids, men ikke helt når topspidsen.
    • Se nærmere på den rektangulære del lige under diamantformen. Denne del skal foldes i halvt, når du bøjer bunden ender.
    • Når du er færdig, drej papiret om igen.
  • Video: How to Make a paper Swan, origami

Fold de indvendige klapper ud. Du vil bemærke to trekantede faner liggende i midten af ​​papiret. Fold disse klapper ud så langt som muligt, så længe de forbliver lige og uden risiko for at rive.
  • 9
    Udfold ryglap. Føl bagsiden af ​​papiret. Der skal have været en klap i ryggen, der er løs nok til at bevæge sig uden at påvirke resten af ​​strukturen. Udfold denne klap og læg den ned.
    • Når du er færdig, drej papiret om.
  • 10
    Tilføj dimension. Lav et plet øverst og placer pletten så, at folden i bjerget når vriden og adskiller spidsen af ​​strukturen fra det meste af det rektangulære legeme. Lav dalbøjninger af underkanten så langt som de holder uden at rive.
    • Den "fold in mountain" er en type origami fold, hvor du folder papiret ender og danner en "bjergtop" foran dig.
    • For at lave folder i origami bruges både dalen og bjergfoldene. Først skal du lave en dal indad. Lav krøllet og returner derefter spidsen med en bjergfold, fra det markerede punkt.
    • Når du er færdig, drej papiret om.
  • 11
    Lav pletter i bunden. Fold ned den krone, der ligger lavere ned på papiret. Lav et bjergfold på en tynd strimmel lige over folden i kupon for at færdiggøre creasen.
  • 12
    Gør to bjergbøjninger. Den første fold skal være godt i slutningen af ​​papiret. Allerede den anden skal hele papiret foldes i midten, lodret.
  • 13
    Bøj dit hoved indvendigt. Der er ingen bestemt hovedposition, så brug dit øje til at bestemme, hvad der ser bedst ud. Hovedet er nu på kanten. Som hovedregel må du ikke bøje dit hoved for meget, så det ikke overlapper dine ben eller over din krop.
    • Drej origami indtil den større trekant, der danner halen, kan hvile på bordet.
    • Dette trin fuldender din Origami Tyrannosaurus Rex.
  • Metode 2
    Pterodactyl-mellemniveau

Lav en krølle i papiret. Tag et ark papir til kvadratisk origami og fold det ind i vase, halv og vandret. Vinque godt og udfolde sig.
    • Tuck er en type origami fold, hvor den ende du arbejder med er foldet indad mod dig, skaber en "trough" eller depression langs folden.
    • Når du gennemfører dette trin, skal du dreje papiret 45 °. Den skal være i en diamantposition med den ene ende på toppen og en på bunden.
  • 2
    Fold hjørnet fra bund til bund. Tag den lave ende og fold op, indtil du finder midten af ​​papiret, som er markeret af skæringspunktet mellem de tidligere folder.
    • Når du er færdig, drej modellen over til den anden side.
  • 3

Lav en anden krone. Fold op og ned i bundenden, så creasen følger den imaginære linje, der forbinder de højre og venstre hjørner af papirskabelonen. Vinque godt og derefter udfolde sig.
  • 4
    Lav en vandret dalfold i det forreste lag. Mentalt opdele bunden af ​​din model i to igen. Fold bunden op og ind, dividere dette afsnit i halvdelen. Tag kun forlaget og forlader ryggen.
    • Se, at den nederste ende vil finde creasen færdig lige før dette trin.
  • 5
    Lav en crease midt på modellen. Fold (i dalen) modellen i halvt, lodret. Vinque godt og udfolde sig.
  • 6

Video: How To Make a Paper Crane - Origami

Lav yderligere to folder. Se på modellen foran dig. Der skal være en klar trekant øverst. Fold i den øverste højre ende af denne trekant ned, så nederste højre hjørne af den trekantede sektion er foldet i to lige vinkler. Vinque godt og derefter udfolde sig.
    • For den anden skrue gentages den samme procedure med den venstre del af den trekantede sektion.
  • 7
    Sæt spidsen to gange. Fokus på toppen af ​​modellen. Det vil blive markeret i halvdelen af ​​dets centrale pre-crease. Fold i hver halvdel af dette spids, så de resulterende vinkler er lige store. Vinque godt, så udfolde sig.
    • Bemærk at den nederste kant af hver krone i dette trin skal stoppe ved den nederste synlige diagonal linje, som blev lavet tidligere.
  • 8
    Giv dimension til modellen. Du skal lave en række dalen og bjergfoldene langs de tidligere folder for at give dimension til din model. Disse folder skal bruges til at skrue papirmodellen permanent, men fold ikke kanterne helt. Bemærk også, at en bjergfold er det modsatte af dalen fold: fold endene udad, skabe en bjerglignende top sammen samme fold.
    • Bemærk trianglen med hovedet, der danner nederst på modellen. Lav en fold i dalen, halvvejs og oprejst.
    • Fold den øverste halvdel af modellen i halvt lodret.
    • Fold i dalen de to øverste diagonale folder og de to nederste folder.
    • Undersøg de resterende krøller, som blev lavet i dit første sæt krøller. Fold i dalen den indre del af de to folder, stopper når den når de andre folder. Fold resten af ​​de to folder i bjergene.
    • Når du er færdig, drej modellen over.
  • 9

Video: Origami Dragon (Jo Nakashima)

Fold i den øverste dal. Fold den øverste ende ned, så creasen forbinder til de indvendige hjørner lige under denne ende.
    • På dette tidspunkt kan du komprimere modellen ved at samle de trekantede sideklapper og skubbe dem indad.
    • Drej modellen 90 ° før du fortsætter.
  • 10
    Lav en omvendt indvendig fold. Bemærk, at papirstiften kommer ud af højre side af din model. Fold nederste venstre ende af denne klap ind i bjerget, adskille vinklen i lige dele.
    • Bemærk at det sande nederste hjørne af denne klap er under den synlige overflade af modellen. Du skal bruge denne ende, ikke den synlige, når du folder.
  • Video: Origami Dragon instructions

Lav en lignende ydre omvendt fold. Vær opmærksom på den nederste yderkant af den nyoprettede trekantede del, mens du arbejder med samme klap som i det foregående trin. Lav en dal fold i denne ende, effektivt adskille denne vinkel i lige dele.
    • Når du er færdig, drej modellen 90 °.
  • 12
    Bøj i dalen øverst. Forladelse af den foldede klap, der er på øverste venstre side af modellen, se hoveddelen, herunder klappen hængende fra højre side. Opret en imaginær linje mellem venstre og øverste spids. Bøj i dalen denne linje.
    • Drej modellen til den anden side, når den er færdig.
  • 13
    Fold skabelonen i en vandret og halveret vase. Du skal skelne mellem et let tip på modelens venstre side. Fold modellen vandret, dividere spidsen i to lige halvdele.
    • Når du er færdig, drej modellen over 90 °. Du skal være i stand til klart at skelne mellem to vinger og en krop. Åbn vingerne ved at skubbe dem ned og væk fra kroppen.
  • 14
    Tryk på den nederste ende af kroppen. I hele kropsdelen vil du se, at folderne dannede, hvad der synes at være en "W" og en top i bunden. Tryk let på denne næb indad, hvilket skaber en flad kant øverst på modellen.
    • Bemærk, at denne nyoprettede fladede region skal have en trekantet form.
    • Sæt modellen ned efter færdiggørelsen.
  • 15
    Lav flere lige fold. Bemærk de to løse dele på toppen af ​​vingerne. Lav et bjergfold langs det ydre hjørne af hver del, og fold derefter hovedfoldet sammen og hold vingerne sammen.
  • 16
    Lav buede bøjninger i hele modellen. Bemærk de to nedre halvtriangulære dele af kroppen. Lav en dalfold, som bukker forsigtigt sammen med de nederste ender af disse dele på ydersiden af ​​hvert yderste øverste hjørne.
    • Derefter skal du lave mere buede dalbøjninger. Disse folder skal være forbundet med de to vingers yderste hjørne til de nederste nederste hjørner af hver vinge. Kurven skal komme ind i en blød vinkel.
    • Når du har foretaget svingene, indsæt de nederste klapper, der produceres af foldene i de øverste vinger, der er under.
    • Drej modellen over, når den er færdig, og drej den med 90 °.
  • 17
    Arbejde på hovedet. Træk forsigtigt hovedet ned og bøj det ved den naturlige fold.
    • Hovedet skal være på højre side af modellen.
    • Når du er færdig, drej modellen igen for yderligere 90 °.
  • 18
    Giv mere definition til hovedet. Lav et bjergfold til højre for hovedets klap og en anden sammenføjning på undersiden af ​​folden til kroppen. Opret en fold i kupon ved at adskille den resulterende krydsning af de to kuponfolder i halvdelen.
    • Hovedet skal være til højre under dette trin.
    • Drej modellen over, når den er færdig. Gentag samme procedure på hovedet på den anden side, og drej modellen, indtil vingerne er flade og åbne foran dig, og hovedet vender opad.
  • 19
    Lav en fold i hoveddalen. Du skal kunne observere en naturlig fold nær hovedets del. Fold i dalen langs denne fold.
    • Dette trin fuldender skabelonen. Undersøg alle sider og tryk på eventuelle folder, der er løs, hvis det ønskes, at fastgøre formen.