Sådan spiller du Hambone

Hambone er en musikalsk teknik, der bruger menneskekroppen som et instrument. Selv om der er en sang kaldet hambone, med specifikke beats og mønstre, der skal følges, kan hambonepraksis som en musikalsk teknik også anvendes i andre sammenhænge. Fortsæt læsning for at lære mere.

trin

Metode 1
Fuld hambonemusik

Billede med titlen Hambone Trin 1
1
Hit hans lår. Sangens åbningsnotat er lavet ved at trykke på siden af ​​låret eller "hambone" med en åben hånd. Med hensyn til musikalsk notation skal denne note være kvartedel.
  • En kvart note har en fjerdedel af længden af ​​en semibreve. Med hensyn til hambonemusik kan du tænke på kvartnotet som et slag. Tryk på benet og hold fast for et mentalt tal for "en", der repræsenterer et slag.
  • Med det formål at lære den grundlæggende hambonemusik, brug din dominerende hånd til at slå låret på samme side af kroppen. For eksempel, hvis du har højre hånd, skal du bruge den åbne håndflade og fingrene på din højre hånd for at ramme ydersiden af ​​din højre lår.
  • Da du bliver mere effektiv med rytme og musik, kan du ændre tingene ved at trykke på venstre lår med højre hånd eller trykke begge lår med begge hænder samtidigt. Enhver bevægelse kan bringe liv til forestillingen og forbedre lyden helt.
  • Billede med titlen Hambone Step 2
    2
    Træk dit lår igen. For den næste notat af sangen skal du trykke på samme uden for låret med samme åbne hånd. Bevægelsen vil i det væsentlige være den samme i første beat, men i stedet for at have varigheden af ​​en kvart note, vil denne note kun blive holdt som en ottende note.
    • En ottende note er en halv kvart. Med denne sang kan en kvart note tælles som et enkelt beat, så en ottende note varer kun en halv beat. Tryk på dit ben og læg din hånd i position for det næste slag, der følger, før du kan slutte at tælle "to" på hovedet.
    • Brug samme ben og samme hånd, når du praktiserer denne sang for første gang. Som du bliver vant til bevægelserne, kan du skifte mellem dine hænder og ben under præstationen.
  • Billede med titlen Hambone Trin 3
    3
    Klatre til hjertet. Knock på brystet med åben hånd på hjertet. Denne takt skal udføres som en anden ottende note.
    • Denne og forrige beat skal udfyldes, så snart du når et "to" mentalt tal med "en", der er blevet afsluttet på kvartets note af første beat.
    • Brug den samme hånd og hold håndfladen og fingrene åbne.
    • Som du bliver vant til hambonen, kan du ændre tingene lidt ved at hæve din hånd og trykke på din anden hånds hånd, snarere end brystet.
  • Billede med titlen Hambone Trin 4
    4
    Beat hans lår to gange. Sænk din hånd op til låret. Knock på ydersiden med håndens bagside åben i en ottende note og med forsiden af ​​hånden for en anden ottende note.
    • Når du gennemfører de to beats på lårene, vil du være i stand til at fuldføre en anden slag eller den mentale tæller af "tre".
    • Brug samme hånd og ben, mens du lærer det grundlæggende. Alternativ som du føler dig mere behagelig.
  • Billede med titlen Hambone Trin 5
    5
    Træk brystet igen. Bring den samme åbne hånd til brystet, lige over hjertet og slå igen. Denne note er en anden ottende note.
    • Denne note skal være den første halvdel af den endelige beat.
    • Som før kan du klappe dine hænder, hvis du føler dig mere behagelig end at slå på brystet.
  • Billede med titlen Hambone Trin 6
    6
    Gå tilbage til låret for et andet slag. Den endelige beat er en anden ottende. Tag den samme hånd igen ned og tryk på ydersiden af ​​samme lår med håndens bagside.
    • Dette beat vil afslutte den endelige takt. Når du har færdiggjort dette og det forrige brystslag til det, kan du tælle et andet hit eller nummeret "fire" i dit hoved.
  • Billede med titlen Hambone Trin 7
    7
    Jeg ramte mit lår en sidste gang for at afslutte sangen. Fortsæt i ovenstående mønster så længe du vil have sangen til at have. I slutningen konkluderer du ved at dreje hånden på hovedet og trykke på ydersiden af ​​låret med den åbne håndflade og fingrene i den samme dominerende hånd.
  • Billede med titlen Hambone Step 8
    8
    Syng sammen. Ved at mestre hambonens rytme kan du også synge sammen med taktlaget. Der er flere breve tilgængelige på internettet, og du kan nemt vælge en af ​​disse muligheder. Det er også muligt at lave et eget rim, der passer til musikens slag.
    • Et af bogstaverne går som dette: Hambone, hambone / Hvor gik du? / Rundt om verden, og jeg følger igen. / Hvad vil du gøre, når du vender tilbage? Tag en tur på jernbanen. / Hambone.
    • I et andet brev går det sådan: Hambone, hambone / Har du hørt? / Pappa vil købe mig en lille fugl. / Og hvis den lille fugl ikke synger / Daddy vil købe mig en diamantring. / Og hvis den diamantring ikke skinner / far vil tage mig til at købe legetøj. / Hambone.
    • I et andet brev går det sådan: Hambone, hambone / Hvor gik du? / Rundt om verden, og jeg følger igen. / Jeg skinnede bare en gadekat / For at lave en søndagshue til min kone. / Jeg tog huden af ​​en ged / For at lave en søndagjakke til min kone. / Hambone.
    • I et andet brev er det stadig muligt at synge som følger: Hambone, hambone / Jeg forsøger at spise / Ketchup på albuen, pickles på foden / brød i kurven / kylling i gryderet / aftensmad for mig og dig. / Hambone.
  • Billede ved navn Hambone Trin 9
    9
    Fremskynde og decelerere. Da du føler dig mere og mere komfortabel med musikens rytme, kan du vise dig selv ved at accelerere beats og følge et hurtigere tempo. Hold det samme mønster og samme sæt kvart noter og ottende noter, men gå hurtigere eller langsommere som du foretrækker.
  • Metode 2
    Hambone "galop"



    Billede med titlen Hambone Trin 10
    1
    Klap dine hænder en gang. Den "galopperende" hambone er en simpel kombination af tre noter: hånd, knæ, knæ. Klap dine hænder til det første slag i denne standard ved en galop.
    • Klap dine hænder, så den ene hånd er over den anden.
    • Dette fungerer bedst, hvis du sidder med dine knæ eller lår strakt direkte under dine hænder.
  • Billede med titlen Hambone Step 11
    2
    Knock på et knæ med den ene hånd. Skub den anden hånd ned og tryk på øverste lår lige under den.
    • Slaget eller rytmen af ​​denne bevægelse skal have samme varighed som det første slag.
    • Hold hånden åben, så indersiden af ​​din håndflade og fingrene rammer låret.
  • Billede med titlen Hambone Step 12
    3
    Knæk på det andet knæ med den anden hånd. Vend den på hovedet og tryk på toppen af ​​det tilsvarende lår med indersiden af ​​håndfladen og fingrene.
    • Slaget eller rytmen af ​​denne bevægelse skal have samme varighed som det første og det andet slag.
  • Billede om Hambone Trin 13
    4

    Video: YH Epi. 1 - Ali's møde med sygeplejersken

    Fremskynde og decelerere. Gentag disse tre beats i rækkefølge for at skabe galoppeffekten. Jo hurtigere du udfører effekten, desto mere imponerende lyder det, og jo tættere du nærmer dig lyden af ​​en ægte galop. Du kan dog eksperimentere med hastighed, indtil du finder en, der lytter godt til dig.
  • Metode 3
    Friløs hambon bevæger sig

    Billede med titlen Hambone Step 14
    1
    Eksperimenter med dine egne rytmer og mønstre. Der er ingen regel, der siger at du skal følge en af ​​de standarder, der beskrives i denne artikel. Eksperimenter med dine egne bevægelser, rytmer og mønstre, indtil du finder en måde at udtrykke dig selv ved hjælp af denne teknik.
    • Selv om der er en traditionel rytme til "musik" hambone, er hambone selv en musikalsk teknik eller praksis og ikke en sang. Hambonen er simpelthen en form for percussion, der bruger menneskekroppen som et instrument. Den har sine rødder i den afroamerikanske tradition.
  • Billede med titlen Hambone Step 15
    2
    Øv hambon med begge hænder. Da du føler dig mere komfortabel med bevægelserne i hambonen, skaber du en mere imponerende lyd og præsentation, der skaber beats med din krop med begge hænder samtidigt.
    • Ved at ramme dine hamboner eller lår kan du bruge begge hænder til at ramme begge ben eller bruge dem til at ramme kun et ben.
    • Hvis du føler dig endnu mere stødende, kan du ændre dine ben og slå din højre lår med venstre hånd og venstre lår med højre hånd.
  • Billede om Hambone Trin 16
    3
    Øv hambon ved hjælp af kinder. En anden almindelig hambonteknik, som kan indarbejdes i dit eget sæt af rytmer, er slaget på kinden, tappet på kinderne med fingerspidserne i begge hænder.
    • Åbn munden godt inden du indsnævrer dine læber i en afrundet åbning.
    • Tryk hurtigt på dine kinder, kun med fingerspidserne. Hvis du bruger dine håndflader eller fingre, bliver lyden flad snarere end afrundet.
    • Skift lyden, når du følger beats ved at åbne og lukke dine læber. Åbning munden yderligere vil skabe en højere tonehøjde og indsnævring åbningen vil skabe en lavere tonehøjde.
  • Billede med titlen Hambone Step 17
    4
    Beat på albuerne og kalve. Hvis du er fleksibel nok, kan du vride dine arme og ben, mens du praktiserer hambonen, så du kan ramme dine albuer og kalve med dine hænder åbne.
    • Vær kreativ og eksperimenter med forskellige beats på forskellige områder af kroppen.
  • Video: The Great Gildersleeve: Fish Fry / Gildy Stays Home Sick / The Green Thumb Club

    Billede med titlen Hambone Step 18
    5
    Beat på forskellige områder af kroppen på samme tid. Det er muligt at uddybe og skærpe lyden ved at trykke flere steder på kroppen samtidigt med begge hænder.
    • For eksempel kan du slå brystet med din højre hånd, mens du tapper på låret med venstre hånd eller tapper låret med højre ryg, mens du slår din kalv med venstre hånd.
  • Billede med titlen Hambone Trin 19
    6
    Knock dine fødder og hænder. Clapping er en meget grundlæggende bevægelse, men det skaber en percussion lyd ved hjælp af kroppen som et instrument, så det stadig kvalificerer som en hambone bevægelse. Det samme kan siges om beats med fødderne.
    • Kicking dine fødder kan være et godt træk, især da det er muligt at trykke eller røre foden, mens du rammer de faktiske noter med dine hænder. Dette kan hjælpe dig med at holde trit.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com