Hvordan man holder et venskab

Som i ethvert andet forhold kræver venskab en vis indsats for at gå videre og vokse. Læs nedenstående tips for at pleje dit venskab.

trin

Metode 1
At holde din venskab belønning

Video: Inspiration til venskab med dig selv!

Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 2
1
Vis påskønnelse. Nogle gange, når du har kendt folk i lang tid, kan du begynde at ikke værdiansætte dem. Men det burde ikke være sådan.
  • Altid tak for din ven, når han gør noget for dig.
  • Returner favoriserer, når han er i stand til at hjælpe dig.
  • Gør kølige ting som at købe hans yndlings candy på markedet, betale for en frokost eller vælge en gave til hans fødselsdag.
  • Fortæl din ven, hvor meget du sætter pris på det. Du behøver ikke at lave en lang, pinlig tale. Det kunne være noget simpelt, som "Hej, tak for altid at være ved min side. Jeg er virkelig taknemmelig."
  • Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 3
    2
    Vis interesse for din vens liv. Et godt venskab bør være en tovejskørsel - hvis alt går godt, vil du have en ven, der også viser interesse for dig.
    • Vær en god lytter. Når din ven taler til dig om noget der foregår i dit liv, skal du virkelig lytte. Kommunikation er grundlaget for gode relationer - så ignorér ikke din ven.
      • Lyt omhyggeligt til hvad han siger. Giv kun råd, hvis han spørger.
      • Må ikke være rastløs eller spil på din mobiltelefon, mens han taler til dig.
    • Hvis din ven er involveret i en aktivitet, der er vigtig for ham, viser du støtte og interesse. Tilbyd at gå med ham til nogle aktivitetsrelaterede begivenheder. For eksempel, hvis din ven praktiserer en sport eller repeterer for et spil, skal du gå til spillet eller præsentationen for at gøre ham glad.
  • Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 5
    3
    Byg tillid. Dette virker simpelt, men du skal konstant vise, at du er troværdig og stoler på det.
    • Slad ikke om din ven. Sladder spredes hurtigt, og du vil ikke skade hans følelser og skade forholdet.
    • Hold dine løfter, selv om det er noget lille, som dukker op, når du er enig i at mødes.
    • Du må ikke handle på din vens ryg. Det betyder at flirte med nogen, han kan lide eller invitere andre venner uden at inkludere ham.
    • Hold dine hemmeligheder. Hvis din ven fortæller dig noget personligt, skal du ikke gå ud for at fortælle din hemmelighed til andre. Han har brug for at vide, at han kan stole på dig.
  • Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 4
    4
    Hav det sjovt sammen. Det kan være indlysende, men nogle gange falder vi i fælden ved kun at bruge vores venner til følelsesmæssig støtte, og vi bruger ikke tid på at nyde deres firma. Gør ting, du nyder at lave sammen.
    • Lær noget nyt. Øv klatring, tag en keramik klasse, tag en båd eller prøv en Zumba klasse. Erfaring vil bringe dem tættere på.
    • Lav en åben invitation. Ring til din ven og spørg om han er villig til at gøre noget. Du kan sige, "Lad os gå ud i denne weekend. Har du nogen ide om noget sjovt?"
    • Ha en fest sammen. Fejrer dit venskab, din fødselsdag eller noget særligt.
    • Planlæg en sjov aften. Inviter din ven til middag, og tilbring derefter aftenen at spise, drikke, spille brætspil eller se dine yndlingsfilm.
  • Metode 2
    Fungerer som en ven i vanskelige tider



    Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 6
    1

    Video: Kultur-kursus #2; niveauer af venskab

    Giv støtte til hinanden, når tingene er vanskelige. Nogle gange kan sten forekomme i din venskabs sti, eller din ven kan opleve nogle personlige problemer. Så meget som de ikke er sjove, er det situationer, hvor en rigtig ven skal komme ind og være ved din side.
    • Vis din støtte. Fortæl din ven, "Jeg er her for alt hvad du behøver. Bare fortæl mig hvad du har brug for, og jeg kan hjælpe dig."
    • Lyt. Hvis der opstår personlige eller familiemæssige problemer, skal du fortælle din ven, at du altid vil være ved hans side, når han skal udlufte.
    • Det distraherer din ven. Hvis han går gennem enden af ​​et forhold, skal han gå til sit hus og tilbringe tid sammen med ham, så han føler sig ikke alene. Tag det til at gøre ting, der tager hovedet ud af problemet. Du kan gå ud at spise, gå i biografen eller bare tage en tur.
  • Video: My Little Pony Danmark - 'Seashell Lagoon' T.V. Spot

    Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 7
    2
    Hjælp din ven med at finde løsninger. Hvis du ved, at han kæmper, gør hvad du kan for at hjælpe! Selv små bevægelser for at lyse din dag kan gøre en stor forskel.
    • Ring eller op for at se, hvordan din ven er jævnligt, hvis han går igennem en vanskelig tid. Sørg for, at han ikke føler sig alene.
    • Lad din ven græde på din skulder. Lad ham bare lægge alt ud - tilbyde lommetørklæder, når det er nødvendigt.
    • Hvis din ven er syg, tag en suppe, en god bog eller sjov film til at se mens han er i sengen.
  • Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 10
    3
    Overholde diskussionerne på en moden måde. Når du har en konflikt, må du ikke angribe ham eller råbe på ham. I stedet taler du om dine problemer roligt og lytter til begge sider af historien.
    • Du må ikke hæve din stemme eller gå ud brat, når du argumenterer. Sæt dig ned og tal om problemerne.
    • Klage ikke over din ven til andre mennesker, især før du har talt med ham om konflikten. Hvis han ikke har nogen idé om, at du er sur på ham, bliver du forvirret, hvis han ved, at du taler om ham bag din ryg.
    • Brug bekræftelser i "Jeg", når du taler med din ven. Du kan f.eks. Sige: "Jeg føler mig udeladt, når du inviterer alle vores venner til middag, men det omfatter ikke mig." Dette kommunikerer dine følelser frem for at bebrejde dig.
    • Undskyld hvis du gjorde noget forkert. Hvis du har skadet din vens følelser, tag ansvar og sig: "Jeg er ked af, at jeg har ondt dine følelser."
  • Billedets titel Vedligehold et venskab Trin 9

    Video: Vi var bedste venner

    4
    Hold kontakten. Hvis din ven bevæger sig, skal du holde kontakten. Folk flytter normalt til forskellige skoler og forfølger en ny karriere. Det betyder ikke, at venskab skal ende.
    • Ring din ven regelmæssigt. Hvis du ikke ser hinanden meget ofte, er det vigtigt at søge ham at vide, hvad der sker i hans liv.
    • Book online videochat. Brug videoopkaldsprogrammer til at chatte med din ven og se dit ansigt. Du kan endda bruge den til at fremvise dine lejligheder eller boliger og for at introducere andre til dine liv.
    • Prøv at skrive gammeldags brev. Det kan tage længere tid at ankomme end en e-mail, men at sende breve eller pakker til din ven kan få dem til at føle sig specielle. De kan tjene som souvenirs af dit venskab.
    • Besøg ham, når du kan. Når du er i byen, tag dig tid til at se din ven. Planlæg en sjov dag sammen, eller få ham til at vise dig hans yndlingslige fritidsaktiviteter.
  • tips

    • Hvis du hører nogen sladder om din ven, forsvare ham. Sig: "Han er min ven, og du skal ikke tale sådan om ham."
    • Selvom du ikke har talt med en gammel ven i årevis, betyder det ikke, at du ikke er venner længere. Kom i kontakt med ham og se om du kan fortsætte, hvor de slap!
    • Forsøg ikke at skynde venskabet, eller din ven kan føle sig forvirret eller bange, og ting kan vende den anden vej.
    • Hvis der ikke er gensidighed fra din ven, eller hvis han ikke forsøger at holde venskabet, skal han tale med ham om det. Hvis han stadig ikke vil blive venner, kan det være på tide at sætte en stopper for det.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com