Sådan rengøres en opvaskemaskine

At finde kilden til stank i opvaskemaskine kan være en kedelig og frustrerende opgave. Der kan være mange årsager til dårlig lugt, men at finde og fjerne dem kræver mange procedurer og lidt tålmodighed. [[Kategori: Rengøring]

trin

Video: Hvordan rengør jeg filtret på min opvaskemaskine?

Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 1
1

Video: Hvordan rengør jeg min opvaskemaskine?

Rengør afløbsfilteret. Fjern den nederste beslag, og fjern og rengør filteret. Rengør filterhuset med en fugtig klud.
  • Video: Hvordan rengør jeg spulearmene i min opvaskemaskine?

    Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 2
    2
    Kontroller for madrester i dørforseglingen eller mellem tætningen og døren. Tør forseglingsgummierne på døren med en fugtig klud. Glem ikke også at rengøre gummierne inde i maskinen nederst.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 3
    3
    Sørg for, at der ikke er vandopsamling på bunden af ​​opvaskemaskinen. Dette sker normalt, når maskinen er slukket, før cyklus er færdig. Hvis dette er tilfældet, skal du programmere maskinen til skyllecyklusen, og lad den kun køre denne cyklus til slutningen. Hvis du har kørt vand i bunden af ​​maskinen, skal du kigge på afløbsslangen og kontrollere, om der er nogen hindring i den.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 4
    4
    Forlad ikke snavsede opvaskemidler inde i apparatet i længere tid. Kør forvaskprogrammet, hvis du ikke vasker opvasken straks.


  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 5
    5
    Sæt opvaskemaskinen i en fuld normal vaskecyklus, og efter forvask skal du åbne opvaskemaskinen og hælde et glas 30 ml hvid eddike i topstativet. Lad maskinen derefter afslutte hele vaskecyklussen.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 6
    6
    Læs afsnittet om fejlfinding i brugervejledningen for specifikke rengøringsinstruktioner. De fleste opvaskemaskine mærker har manualer tilgængelige online.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 7
    7
    Konstant brug af matslibberen i din vask kan medføre, at snavs kommer til afløbsslangen. De fleste afløbsslanger foldes, hvilket betyder at de opsamler snavs. Afbryd slangen fra knuseren for at sikre, at det er kilden til den dårlige lugt. Hvis der er kilden, skal du pakke en klud i enden af ​​en fast ledning og tørre indersiden af ​​slangen for at fjerne snavs.
    • Indsæt isterninger i knuseren uden at bruge vand, indtil terningerne knuses. Derefter åbnes vasken og lader vandet strømme ind i knuseren. Dette vil fjerne snavs, der kan ophobes. Efter rengøring skal du sætte nogle citrusskræller i knuseren og lade ørn dræne indeni.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 8
    8
    Sørg for, at afløbsslangen under vasken er sikret så højt som muligt. Skidt vaskevand kan sive gennem slangen til opvaskemaskinen, hvis slangen ikke er forankret over afløbsrøret, før den sluttes til opvaskemaskinen. Vægten af ​​en vask fuld af vand kan skubbe vandet tilbage gennem afløbsslangen. Hvis dette er problemet, skal du placere slangens ende på et højere niveau og bruge en ny klemme til at fastgøre den på væggen.
  • Billedbetegnelse Rengør en ildelugtende opvaskemaskine Trin 9
    9
    Kontroller tilstanden af ​​den elektriske forbindelse ved stikkontakten, hvor maskinen er tilsluttet. En defekt forbindelse kan forårsage stank og kan udgøre brandfare. I dette tilfælde må du ikke genbruge opvaskemaskinen, før problemet er løst af en elektriker.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com