Sådan identificeres et Coup i Craiglist

Hvis du forsøger at sælge noget på Craigslist, bliver du bombarderet med Craigslist svindel. Det er en kendsgerning, at der er hundredvis af svindel på Craigslist, der sker hver time. Svindlere søger konstant på siderne for en uskyldig person at ramme. Så hvordan kan du se et hit på Craigslist?

trin

Video: The Great Gildersleeve: Leroy's School Play / Tom Sawyer Raft / Fiscal Report Due

Billede med titlen Spot a Craigslist Scam Trin 1
1
Kig efter dårligt skrevet engelsk. Langt de fleste hits på Craigslist kommer fra fremmede lande.
  • Billedets titel Spot the Craigslist Scam Trin 2

    Video: The Great Gildersleeve: Dancing School / Marjorie's Hotrod Boyfriend / Magazine Salesman

    2
    Vær opmærksom på overdrevet sprog. De fleste af svindelene på Craigslist bruger mange undskyldninger, religiøse referencer og en kedelig samtale om familieproblemer.
  • Billede med titlen Spot a Craigslist Scam Trin 3
    3


    Se om de tilbyder dig flere penge. Den klassiske opskrift på et kup på Craigslist er den bundløse check. De tilbyder dig flere penge og beder om lidt penge til gengæld.
    • For eksempel: "Jeg kan ikke gå der og kigge på varen, fordi jeg skal afslutte et job. Da varen stadig er til salg, så send mig dine detaljer (fuldt navn, kontaktadresse, email og nummer telefonnummer), så jeg kan udstede betalingen via en check. Jeg vil også sørge for tilbagetrækning af varen. " Så sender personen dig en check med en højere værdi end varen. Svindleren vil derefter bede dig om tilbagebetaling af det beløb, han har sendt mest, men checken har faktisk ingen midler.
  • Billede med titlen Spot a Craigslist Scam Trin 4
    4
    Pas på med det stramme papir. Personen kan ikke møde dig, men du er sikker på at du er en god person. Der er altid en grund til, at Craigslist svindleren ikke kan møde dig. Det er et stort rødt signal.
  • Billede med titlen Spot a Craigslist Scam Trin 5
    5
    Vær opmærksom på, at de altid vil vise en uopsættelighed. Grundlaget for enhver scam på Craigslist er at få dig til at handle uden at tænke lige. Handler nu, tænk senere.
  • tips

    • Udlever aldrig personlige oplysninger.
    • Altid spekulerer på, om noget er for godt til at være sandt.
    • Send aldrig penge til nogen i udlandet.
    • Brug aldrig nogen forsikring, de tilbyder.
    • Tag altid tid til at tænke over tilbuddet, og du vil finde fejl i det.
    • Brug aldrig en garantistjeneste, som de tilbyder.

    advarsler

    • Svindel på Craigslist kan være vanskelig at identificere, og du bør have en anden mening om ethvert tilbud, hvis du er i tvivl. Spørg en ven.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com