Hvordan man tegner en madweb

Frustreret med et skolejob, fordi du ikke kan huske forskellen i en fødekæde og en madweb? Lad mig genopfriske din hukommelse ...

indhold

trin

Billedbetegnelse Tegne et madweb trin 1
1
Lav en liste over de organismer, du skal have på din web. I dette eksempel bruger vi græsset, en græshoppe, en ko, en fugl, en ræv og et menneske.
  • Billedbetegnelse Tegne et madweb trin 2
    2
    Tag et ark papir og skriv navnet på din producent i bunden. Skriv derefter de dyr, der fodrer på producenten og endelig kødædende dyr.
  • Billedbetegnelse Tegne et madweb trin 3

3
    Tegn pile, der angiver overførsel af energi mellem organismer - med andre ord tegner pile for at vise, hvem der føder fra hvem. Så ville jeg i mit eksempel tegne en pil fra græsset til græshoppe og en til koen. Fra græshoppe vil der blive tegnet en pil til fuglen mv.
  • Billedbetegnelse Tegne et madweb trin 4
    4
    Navngiv dit arbejde. I mit eksempel kunne det kaldes "Fødevarens webside" eller noget. Andre navne kan være Aquatic Food Web, Forest Food Web osv.
  • Billedbetegnelse Tegne et madweb trin 5
    5
    Lever arbejdet. Jeg håber du får maksimale karakterer.
  • tips

• Du kan erstatte ord for billeder, hvis du foretrækker (bortset fra titlen).
    • Husk: En fødekæde har brug for mindst en producent, to plantedyr og flere rovdyr (tre eller flere).
    Del på sociale netværk:

Relaterede
    © 2024 HodTari.com