Video Blogging eller Vlogging, som det også er kendt, kan være et ekstremt vanskeligt projekt for uerfarne. Men med lidt øvelse og nogle tips kan du starte "vlogging" som en proffs.
Video: SÅDAN STARTER DU PÅ YOUTUBE! Tips & Tricks til en succesfuld youtubekanal!
Video: Sådan Laver Jeg Videoer | Bag Om Kameraet
1
Beslut dig om, hvad du vil blogge om. Er det bare en klage? Eller har du et bestemt tema i tankerne, såsom musik eller sport?
Video: Snobrød //Sådan laver jeg det
2
Identificer din målgruppe. Dette kan hjælpe dig med at beslutte, hvordan man skal snakke og klæde sig i dine videoer.
3
Køb eller vælg dit videoproduktionsudstyr. Nogle video bloggere "professionelle" bruger en masse penge med kameraer og mikrofoner, mens mange mennesker bruger intet mere end en videooptager funktion på deres digitale kameraer. Brug det, du har, især i begyndelsen.
4
Skriv en dagsorden for din første video. Skriften skal ikke optages på klippen - følg fri til at improvisere lidt under optagelse. Derudover bør du kende dit materiale godt nok, at scriptet kun er en reference, gør det ikke at blive læst foran et kamera.
5
Klargør dit videooptagelsesområde. Gør justeringer i belysning og baggrund. Nogle mennesker bruger ikke en baggrund for deres vlogs, mens andre sætter et ark med solid farve til direkte opmærksomhed på sig selv.
6
Kjole til dit publikum. De fleste mennesker ønsker ikke at se dig med din svedige, kede t-shirt.
Video: SÅDAN LAVER JEG SUSHI
7
Start optagelsen. Hvis du har mange tekniske materialer at håndtere, skal du muligvis spørge om hjælp fra en ven eller to. Optag flere gange.
8
Drej dit optagelsesmateriale i et filmredigeringsprogram. Selv om dette er et valgfrit trin, kan dette betydeligt forbedre udseendet af din vlog. Titler, kreditter, musik og tilfældige effekter kan tilføjes, selv med enkle programmer som Windows Movie Maker eller Moon Valley Soft Video Blog Pack. Hvis du har en Mac, iMovie er en stor videoredigeringsprogram til at starte (det kommer med alle nye Mac`er, så de fleste mennesker allerede skulle have det). Når du er klar til at blive mere professionel og er villig til at bruge flere penge, er programmer som Final Cut Pro også et godt valg.
advarsler
Pas på musikken, du føjer til din video. Det er bedst at kigge efter en sang, der er gratis at bruge, snarere end sange fra din favoritkunstner, især hvis du bliver betalt for at spille.