Sådan kopieres fotoplaster til computeren

Mange mennesker, der migreret til digital fotografering, har flere billeder anslået i det gamle trykte format eller på dias. Heldigvis er det relativt nemt at gøre disse gamle billeder til digitalt format. Der er to hovedmåder til at gøre dette: med en scanner eller et digitalkamera. Denne wikiHow vil lære dig, hvordan du bruger scanneren til at scanne fotoblader.

trin

Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 1
1
Bestem hvilken metode der passer bedst til dig. Desktop scannere er meget billige (du kan købe en god scanner til mindre end $ 300), og de fleste af dem vil have mulighed for at scanne fotos og dias. Hvis du primært er interesseret i scanning dias, skal du kigge efter en scanner med en dias scanning del.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 2
    2
    Sørg for, at scanneren er kompatibel med din computer. Hvis du bruger en Mac, skal du kontrollere kompatibilitet med dit operativsystem - det samme gælder for Windows eller Linux.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 3
    3
    Hvis scanneren kommer med et program, skal du først kunne scanne, ellers skal du få scanningsprogrammet. En af de bedste og til en fantastisk pris er VueScan. Det virker både til Windows og Mac.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 4
    4


    Inden du begynder at scanne, tager du tid til at kalibrere din maskine. Nogle scannere leveres med et kalibreringsark. Ellers kan dette ark købes til en rimelig pris. Selvom det ikke er helt afgørende, vil kalibrering af din skærm og scanner gøre det endelige produkt meget mere præcist. Især hvis originalerne er tabt eller beskadiget.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 5
    5
    Gør nogle test. Test scanneren med flere billedkontroller. Brug sort / hvide billeder for at sikre, at du får det fulde farveområde, og at sorte er sorte, ikke grå, og at hvide faktisk er hvide, ikke gråhvid eller værre farvet med en farve.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 6
    6
    Nu det øjeblik du har ventet på. Sand scanning. Organisationen er den vigtigste del her. Opret en mappestruktur, hvor du placerer de scannede billeder. Ved at tænke på dette, inden du begynder at scanne, kan du sikre, at dine scanninger bliver meget lettere at finde senere. Den måde du organiserer afhænger af dig, men vælg en ordning, der giver mening for dig. Du kan organisere billederne efter år, efter emne, eller du kan vælge at organisere dem efter emne og derefter efter år. Uanset hvordan du vælger, vil det være bedre end at lade billederne løsne i en enkelt mappe.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 7
    7
    Når du scanner billedet, skal du indstille nogle grundlæggende parametre for at fortælle scanningsprogrammet hvilken type billede du scanner. De vigtigste er, hvis billedet er farvet eller sort / hvid, og i hvilken opløsning du vil scanne. Farve eller PB er ret indlysende. Du har ingen fordel ved at scanne et PB-billede i farveformat. Det vil fungere, men det resulterer som regel i en meget større fil og ingen brug overhovedet. Det er bedst at vælge en gråtonescanning. Med farvebilleder er mulighederne ofte mere komplicerede og drejer sig om mængden af ​​farve detaljer, du vil bevare. Mange scannere er i stand til at scanne fra 256 farver til millioner af farver. I praksis har det menneskelige øje svært ved at differentiere mere end et par tusind farver, men som regel gælder jo mere jo bedre. Hvad er ulempen ved at bruge flere farver? Størrelsen på filen. Jo flere farver, desto større er filen. Men med moderne computere der kommer med hundredvis af gigabyte, er det virkelig ikke noget problem.
  • Billede med titlen Kopier fotografiske dias i min computer Trin 8
    8
    Når du har scannet billedet, skal du gemme det på harddisken. Det er her, hvor en anden beslutning skal tages, da der findes flere formater, hvor et billede kan lagres på disken. De to hovedtyper er tabløse eller lossy. Det tabløse format er hvad navnet selv siger. Billeddata lagres nøjagtigt som scannet, intet ændres eller tabes. Hvis du genindlæser billedet fra disken, bliver det nøjagtigt som det blev scannet. Den anden metode, med tab, gemmer billedet, men hvis du læser det, ser det ikke ud, som når du scannede det. Hvorfor så gøre det? Nå, svaret er at spare diskplads. Ved at komprimere billedet er det muligt at bytte lidt (eller meget) af billeddetaljen for en mindre filstørrelse. Dette betyder, at du kan have flere billeder på en given disk, når den komprimeres, end hvis du ikke har kompression. Den mest almindelige form for komprimering er JPEG-formatet (eller JPG), der opnår en fænomenal kompression, mens man kun mister en lille detalje.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com